Zemětřesení v Japonsku nejen že poškodilo tamní výrobu, jak jsme již psali, zničilo také některé silnice. Jaké je ale překvapení, že již nyní jsou některé zničené úseky opravené.
Japonsko je na katastrofy docela zvyklé. Přesto rychlost, s jakou již dokázali opravit některé škody po zemětřesení, které se událo před dvěma týdny.
Na fotografiích pořízených v Japonsku je vidět naprosto zničená silnice. Sesun půdy naprosto zničil úsek dlouhý 150 metrů. Jaké je ale překvapení, že novější snímek již ukazuje silnici bez jakýchkoliv známek poškození.
Zemětřesení se odehrálo 11. března, již 17. března se čilí pracovníci pustili do komplexní opravy... a světe div se, po šesti dnech bylo hotovo. Včetně opravy sesunutého svahu pod silnicí.
Možná by si z toho měli vzít někteří místní silničáři příklad...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.