Na českém trhu se začal prodávat model Genesis Coupé. Za zajímavou cenu nabízí skvělou výbavu.
Hyundai Genesis Coupé je dalším vozidlem které si na český trh prorazilo cestu z koreje přes USA. Jde o kupé s pohonem zadních kol, bohatou výbavou a dvěma motory v nabídce. Cena je velmi dobrá a bude zajímavé sledovat jak si povede proti zavedené konkurenci.
Největším protivníkem bude asi Nissan 370 Z, ten má taky pohon zadní nápravy a šestiválec pod kapotou. Jeho základní cena se ale pohybuje okolo 1 milionu korun. Genesis Coupé s šestiválcový motorem 3,8 a výkonem 223 kW u nás koupíte už za 829 990 Kč. Ve výbavě v podstatě nechybí vůbec nic, příplatková výbava bude opravdu minimální. Převodovka je v základu šestistupňová manuální, za příplatek lze mít automat se stejným počtem stupňů. Z nuly na sto s tímto motorem Coupé zrychlí za 6,4 vteřiny a dostane se na maximálku až 240 km/h. Kombinovaná spotřeba je udávána na úrovni 10 litrů na 100 km.
Levnější a slabší varianta nabídne motor 2,0 TCI (158 kW) za základní cenu 769 990 Kč. To už je za bohatě vybavenou zadokolku opravdu solidní cena. Na 100 km/h se s tímto motorem dostanete za 8 vteřin. Kombinovaná spotřeba bude činit asi 9,5 litru na 100 km.
Trošku zamrzí nemožnost objednat si xenony nebo integrovanou navigaci. Nejde ale o výbavu bez které by jste se neobešli. Potěší naopak standartně dodávaný samosvorný diferenciál na zadní nápravě u šestiválcové verze.
A ještě jeden tip nakonec. Pokud přemýšlíte nad koupí tohoto vozu, zkuste se porozhlédnout u našich východních sousedů. Na slovensku totiž začíná Genesis Coupé se šestiválcem na nějakých 29 300 €, což je po přepočtu aktuálním kurzem asi 710 000 Kč. Více jak stotisícový rozdíl v ceně už stojí za výlet...
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?