Renault na autosalonu v Ženevě ukázal kabriolet odvozený od Méganu ve speciální edici pojmenované Floride.
Na dobu, kdy silnice brázdily Renaulty Floride, si pravděpodobně vzpomenou již jen pamětníci. Elegantní kabriolety založené na sedanu Dauphne se vyráběly od roku 1958 do roku 1962.
Krásné vozy měly okamžitý úspěch a prodalo se jich během čtyř let na padesát tisíc. Nahrazen byl o něco modernějším vozem Caravelle, který lze poznat především podle jiné střechy.
Renault se chce k tomuto jménu navrátit a jde na to prostřednictvím kabrioletu odvozeného od Méganu. Ten dostal designovou péči.
Všechny modely Floride budou mít jednotný lak v barvě slonové kosti, který je doplněn opravdu zajímavou kombinací barev v interiéru. Kombinace bílé a červené je opravdu retro, škoda jen množství ponechaných černých prvků, které retrodojem poněkud ruší.
Výbava je bohatá, zakládá se na nejvyšším stupni a ještě přidává něco navíc, to už ale trochu záleží na konkrétní zemi, stejně jako motor. Vrcholný Mégane CC stojí v přepočtu přes 750 tisíc korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.