Subaru v Ženevě ukázalo pozoruhodný vůz. Tedy ukázalo, jen naznačilo, vnější linie totiž téměř nejsou patrné. Každý rozezná jen vnitřnosti.
Že Subaru dává důraz raději na techniku než na design, to není žádná novinka. Tentokrát to potvrzuje ad absurdum konceptem svého sporťáků vyvíjeného spolu s Toyotou. Subaru ukázalo jen techniku.
Ta se skrývá v transparentním těle, na kterém jde jen vytušit základní linie budoucího vozu. Kupé s pohonem zadních kol bude mít pohon zadní nápravy, jak se na sporťáky sluší a patří.
Pod kapotou je motor s protiběžnými písty, jehož výkon lehce přesahuje 200 koní, přesněji o tři koníky. Výkon to není zrovna nejvyšší, vůz ze společné produkce Subaru a Toyoty se ale má vyznačovat lehkou konstrukcí, která by měla potíže s nedostatkem výkonu zamazat. Bude-li tomu opravdu tak, já tleskám.
Verze, kterou vyvíjí Subaru, by měla být nepatrně kratší než v případě Toyoty, jejíž předprodukční verze se v Ženevě ukazuje také. Délka Subaru je 420 cm.
Oba vozy by měly z továren vyjet příští rok na jaře.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?