Subaru v Ženevě ukázalo pozoruhodný vůz. Tedy ukázalo, jen naznačilo, vnější linie totiž téměř nejsou patrné. Každý rozezná jen vnitřnosti.
Že Subaru dává důraz raději na techniku než na design, to není žádná novinka. Tentokrát to potvrzuje ad absurdum konceptem svého sporťáků vyvíjeného spolu s Toyotou. Subaru ukázalo jen techniku.
Ta se skrývá v transparentním těle, na kterém jde jen vytušit základní linie budoucího vozu. Kupé s pohonem zadních kol bude mít pohon zadní nápravy, jak se na sporťáky sluší a patří.
Pod kapotou je motor s protiběžnými písty, jehož výkon lehce přesahuje 200 koní, přesněji o tři koníky. Výkon to není zrovna nejvyšší, vůz ze společné produkce Subaru a Toyoty se ale má vyznačovat lehkou konstrukcí, která by měla potíže s nedostatkem výkonu zamazat. Bude-li tomu opravdu tak, já tleskám.
Verze, kterou vyvíjí Subaru, by měla být nepatrně kratší než v případě Toyoty, jejíž předprodukční verze se v Ženevě ukazuje také. Délka Subaru je 420 cm.
Oba vozy by měly z továren vyjet příští rok na jaře.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?