Subaru v Ženevě ukázalo pozoruhodný vůz. Tedy ukázalo, jen naznačilo, vnější linie totiž téměř nejsou patrné. Každý rozezná jen vnitřnosti.
Že Subaru dává důraz raději na techniku než na design, to není žádná novinka. Tentokrát to potvrzuje ad absurdum konceptem svého sporťáků vyvíjeného spolu s Toyotou. Subaru ukázalo jen techniku.
Ta se skrývá v transparentním těle, na kterém jde jen vytušit základní linie budoucího vozu. Kupé s pohonem zadních kol bude mít pohon zadní nápravy, jak se na sporťáky sluší a patří.
Pod kapotou je motor s protiběžnými písty, jehož výkon lehce přesahuje 200 koní, přesněji o tři koníky. Výkon to není zrovna nejvyšší, vůz ze společné produkce Subaru a Toyoty se ale má vyznačovat lehkou konstrukcí, která by měla potíže s nedostatkem výkonu zamazat. Bude-li tomu opravdu tak, já tleskám.
Verze, kterou vyvíjí Subaru, by měla být nepatrně kratší než v případě Toyoty, jejíž předprodukční verze se v Ženevě ukazuje také. Délka Subaru je 420 cm.
Oba vozy by měly z továren vyjet příští rok na jaře.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.