VIDEO: Renault se na autosalonu v Ženevě prezentuje modelem R-Space. Prostorné vozidlo by mohlo časem nahradit Renault Modus v sériové výrobě.
Renault R-Space je velikostně mezistupněm mezi modely Modus a Scénic, překonává i velikost modelu Grand Modus. Naznačuje nám vzhled s obrovskou značkou vepředu vzhled budoucích minivanů Renaultu?
Pod kapotou je tříválec o objemu 900 ccm, který spadá do nové řady TCe Energy. Vyvinut byl spolu s Nissanem. Výkon maličkého motoru je 110 koní, spotřeba je přitom jen 3,7 l/100 km. Zrychlení 1,3 tuny hmotného konceptu na stovku by mělo trvat 11 sekund, zrychlení se zastaví na 200 km/h.
Za pozornost stojí zadní sedačky. Jsou absolutně nepraktické, ale kuriózní, nejsou totiž tvořeny sedačkami, jak je známe, ale kostkami, které vysunuje téměř třicítka elektromotorů. Je tak možno dosáhnout různých konfigurací interiéru pro jízdu nebo hru v autě. Sedět se na tom asi moc dobře nebude, ale vtip to jistě má. Pěkné jsou i "objímající se" přední sedačky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.