VIDEO: Renault se na autosalonu v Ženevě prezentuje modelem R-Space. Prostorné vozidlo by mohlo časem nahradit Renault Modus v sériové výrobě.
Renault R-Space je velikostně mezistupněm mezi modely Modus a Scénic, překonává i velikost modelu Grand Modus. Naznačuje nám vzhled s obrovskou značkou vepředu vzhled budoucích minivanů Renaultu?
Pod kapotou je tříválec o objemu 900 ccm, který spadá do nové řady TCe Energy. Vyvinut byl spolu s Nissanem. Výkon maličkého motoru je 110 koní, spotřeba je přitom jen 3,7 l/100 km. Zrychlení 1,3 tuny hmotného konceptu na stovku by mělo trvat 11 sekund, zrychlení se zastaví na 200 km/h.
Za pozornost stojí zadní sedačky. Jsou absolutně nepraktické, ale kuriózní, nejsou totiž tvořeny sedačkami, jak je známe, ale kostkami, které vysunuje téměř třicítka elektromotorů. Je tak možno dosáhnout různých konfigurací interiéru pro jízdu nebo hru v autě. Sedět se na tom asi moc dobře nebude, ale vtip to jistě má. Pěkné jsou i "objímající se" přední sedačky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?