Dieselový Range Rover s plug-in technologií bude mít rekordně nízké emise CO2.
Land Rover Range Rover není znám zrovna jako superúsporné vozidlo pro zaryté ekology. Jeho šesti- a osmiválcové motory ve spojení s těžkým a velkým autem prostě nikdy nebudou mít spotřebu malého hatchbacku. Tohle si alespoň myslí většina lidí.
Land Rover totiž v Ženevě představí svůj první hybridní Range Rover nazvaný range_e. Ten stojí na základech aktuálního Range Roveru Sport a spojuje dieselový motor 3.0 V6 s osmistupňovou převodovkou ZF a prozatím nespecifikovaný elektromotor s balíkem baterií.
Britové tvrdí, že tahle čtyřkolka zvládne jet čistě na baterie až 32 kilometrů. Poté naskočí motor a dojezd se prodlouží až na 1 110 kilometrů, to vše při emisích 89 g/km. Maximální rychlost dosahuje 193 km/h.
Range Rover range_e doplní na ženevské expozici ještě limitované edice Range Rover Autobiography Ultimate a Discovery 4 `Landmark` v bílých a černých provedeních. Zároveň budou oznámeny ceny nového modelu Evoque, a to jak v třídveřové, tak i v pětidveřové variantě.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?