Ve spolupráci s kolegy ze sesterské redakce F1news.cz jsme připravili přehled toho nejlepšího, čím budou jezdit piloti Formule 1 v roce 2011.
Nová sezona Formule 1 je tu a s ní přichází mnoho zajímavého s volantem a čtyřmi koly. Monoposty Formule 1 jsou vždy fascinujícími stroji a proto stojí za to se na ně alespoň koutkem oka podívat i kdybyste tuto královskou automobilovou disciplínu zrovna nesledovali. Vše kolem Formule 1 sleduje náš sesterský magazín F1News.cz a právě ve spolupráci s ním sestavujeme tento přehled.
Stáj Red Bull vyhrála v minulém roce pohár konstruktérů Formule 1 a i v roce 2011 si brousí zuby na skvělé umístění. Pro tuto sezonu se rozhodl držet při zemi a představil vůz BR7, který je především evolucí a vylepšením vozu z loňské sezony.
Úřadující mistr předvádí nové dílo Red Bull RB7
Ferrari vzbudilo se svým monopostem povyk dříve, než stačil pořádně obrousit své gumy o silnici. Soudní při snad odvrátilo tím, že svůj vůz přejmenovalo na Ferrari F150th Italia, aby se vyhnulo sporu o značku F-150. Ferrari je tak trochu hybrid, používá totiž systém KERS.
Ferrari představuje svůj nový monopost F150
Vůz v agresivně vypadajících zelenozlatých barvách je dílem Lotusu. I on dostal pro nový rok porci změn, které musí reflektovat mimo jiné i změny v pravidlech. Vůz neobsahuje systém KERS pro rekuperaci energie.
Team Lotus odhaluje svůj nový vůz T128
Tým Sauber doufá, že by se mu mohlo podařit posunout se z loňské osmé pozice. Vyzbrojil se k tomu monopostem C30. Tým se snažil především odstranit slabiny loňského stroje a zlepšit ovladatelnost monopostu.
Nový Sauber C30 představen ve Valencii
Renault vyrazil do boje v nových barvách. Převlékl se do slušivého černozlatého kabátku a připomíná tak Lotus, svého sponzora. Renualt se holedbá, že 92 % součástek je v novém voze úplně nových.
Renault ukazuje svou novou zbraň R31
Williams přichází s nosem ve tvaru kladivouna a svůj vůz představil... vlastně vůbec nepředstavil, jen poskytl novinářům několik fotografií a informací. Loni skončil monopost této stáje na šesté pozici, vedení ale chce více.
Williams dnes začíná testovat s novým FW33
Čtvrtá stáj v pořadí loňského žebříčku, Mercedes, ukázal vůz v elegantních barvách kombinujících stříbrnou a zelenou. Vůz, ve kterém řádí nestor Formule 1, Michael Schumacher, chce také více.
Představení Mercedesu MGP W02 ve Valencii
Torro Rosso očekává, že se letos značně zlepší. Je tomu tak kvůli novému aerodynamickému tunelu a inženýři tak mohli navrhnout nové, odlišné auto. Stáj si věří na osmé místo tabulky.
Toro Rosso STR6 je venku
Navrhování vozů počítačem je moderním trendem a nevyhýbá se ani monopostům Formule 1. Podobně jako jiní, i Virgin použil počítačový návrh ke zhotovení svého letošního vozu. U Virginu mu věří dokonce tak, že auto ani neposlali do aerodynamického tunelu. Vůz nepoužije KERS
Virgin představuje druhou generaci vozu stvořeného na počítači: MVR-02
Španělský tým Hispania Racing Team ukázal monopost F111. Nevím, zda má plno jedniček odkazovat na jedenácté umístění v minulé sezoně, nicméně tentokrát by jistě raději skončil lépe. Hispania Racing nedal do svého modelu KERS.
HRT odhaluje svůj nový monopost F111
Krásně barevný monopost Force India je pojmenován VJM04. Force India chce letos skončit alespoň jako pátá stáj, což by bylo zlepšení o dvě pozice. Za pozornost jistě stojí design oblouku nad hlavou řidiče.
Force India VJM04 - Jak se vám líbí nový monopost?
McLaren skončil v minulém ročníku druhý. Pro letošek připravil monopost se zajímavým řešením vstupů chlazeného vzduchu, který je navržen tak, aby zachytával především zvířený vzduch, nikoliv přímý proud vzduchu. Díky tomu méně ruší aerodynamiku. McLaren zvolil velmi originální představení své novinky.
McLaren MP4-26 s radikálním řešením bočnic odhalen v Berlíně
Který z monopostů považujete za nekrásnější? A který tým letos ovládne žebřížek konstruktérů? Diskutujte...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.