Chevrolet si přichystal bonbónek pro Autoshow v Chicagu, nejsilnější Camaro v historii pod označením ZL1.Označení ZL1 je odkazem na stejnomenný model z roku 1969.
Doposud byl nejvýkonnějším modelem v nabídce modelu typ SS. Novic ZL1 z něj vychází. Výkon 6,2 litrového V8 stoupnul použitím přeplňování kompresorem z 426 na 557 koní. Ostatní použité agregáty musely být taktéž upraveny aby mohly sekundovat výkonějšímu motoru.
Nová je použitá šestistupňová manuální převodovka Trremec s kratším schématem řazení, ta musí přenést pořádný krouťák - 745 N.m. Změnami prošel i diferenciál, ZL1 používá model se sníženou svorností.
Podvozek byl náležitě přitvrzen a vybaven adaptivními tlumiči. ZL1 bude sériově vybavováno pětipaprskovými dvacetipalcovými elektrony obutými do pneumatik Goodyear Supercar. Ke zpomalení nejsilnějšího Camara slouží kotoučové brzdy Brembo s kotouči o průměrech 370/365 mm.
Špičkové Camaro poznáte na první pohled podle přepracovaného nárazníku, výrazněji profilované hliníkové kapoty. Na zádi nalezenete nový spojler a čtveřici výfuků. Zdá se, že Chevrolet vivinul novou zbraň proti konkurenčnímu Fordu Mustang Shelby GT500. Cena bude pravěpodobně na úrovni konkurenta, kolem 50 tisíc dolarů.
zdroj: insideline.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?