Chevrolet si přichystal bonbónek pro Autoshow v Chicagu, nejsilnější Camaro v historii pod označením ZL1.Označení ZL1 je odkazem na stejnomenný model z roku 1969.
Doposud byl nejvýkonnějším modelem v nabídce modelu typ SS. Novic ZL1 z něj vychází. Výkon 6,2 litrového V8 stoupnul použitím přeplňování kompresorem z 426 na 557 koní. Ostatní použité agregáty musely být taktéž upraveny aby mohly sekundovat výkonějšímu motoru.
Nová je použitá šestistupňová manuální převodovka Trremec s kratším schématem řazení, ta musí přenést pořádný krouťák - 745 N.m. Změnami prošel i diferenciál, ZL1 používá model se sníženou svorností.
Podvozek byl náležitě přitvrzen a vybaven adaptivními tlumiči. ZL1 bude sériově vybavováno pětipaprskovými dvacetipalcovými elektrony obutými do pneumatik Goodyear Supercar. Ke zpomalení nejsilnějšího Camara slouží kotoučové brzdy Brembo s kotouči o průměrech 370/365 mm.
Špičkové Camaro poznáte na první pohled podle přepracovaného nárazníku, výrazněji profilované hliníkové kapoty. Na zádi nalezenete nový spojler a čtveřici výfuků. Zdá se, že Chevrolet vivinul novou zbraň proti konkurenčnímu Fordu Mustang Shelby GT500. Cena bude pravěpodobně na úrovni konkurenta, kolem 50 tisíc dolarů.
zdroj: insideline.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.