Peugeot 308 už je na trhu od roku 2007. Milion vyrobených vozů potvrzuje jeho oblíbenost, kterou by měl podpořit i facelift.
Inovace při faceliftu byly zaměřeny na snížení spotřeby. Konstruktérům se podařilo ušetřit 25 kilo hmotnosti, což je jistě pozitivní jak pro spotřebu, tak i pro ovladatelnost a dynamiku vozu. Přestože 25 kilo není mnoho, jde jistě o pozitivní směr. Vylepšena byla i aerodynamika, což se projeví při vyšších rychlostech, pneumatiky mají snížený valivý odpor.
Benzínové motory zůstávají totožné, tedy čtyři - 1,4 VTi (98 koní), 1,6 VTi (120 koní), 1,6 THP (157 koní) a vrcholná verze 308 GTi stále hostí dvousetkoňovou 1,6 THP. Změny se udály u dieselů, zde zůstávají dva motory, 1,6 HDi (92 koní) a 2,0 HDi (163 koní), přibyl nový dvoulitr o výkonu 150 koní, který nahradit o něco slabší variantu. Silnější 1,6 HDi o výkonu 120 koní je nahrazen stejně výkonným mikrohybridem e-HDi, což je motor s výkonným startérem, který funguje i jako alternátorem. Inteligentní řízení napájení a startování motoru stlačilo spotřebu pod čtyři litry na sto kilometrů. K dispozici je manuální i automatická převodovka.
Největší designovou změnou, kterou každý pozná, jsou přední světla pro denní svícení, která lemují mlhovky. Zmenšil se i typický lví otvor uprostřed vozu, který začínal v poslední době dosahovat absurdních rozměrů. Nové jsou i světlomety.
Další změny jsou již menší, typicky faceliftové.
Facelift se ukáže v Ženevě v březnu, do prodeje půjde nedlouho poté.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!