Peugeot 308 už je na trhu od roku 2007. Milion vyrobených vozů potvrzuje jeho oblíbenost, kterou by měl podpořit i facelift.
Inovace při faceliftu byly zaměřeny na snížení spotřeby. Konstruktérům se podařilo ušetřit 25 kilo hmotnosti, což je jistě pozitivní jak pro spotřebu, tak i pro ovladatelnost a dynamiku vozu. Přestože 25 kilo není mnoho, jde jistě o pozitivní směr. Vylepšena byla i aerodynamika, což se projeví při vyšších rychlostech, pneumatiky mají snížený valivý odpor.
Benzínové motory zůstávají totožné, tedy čtyři - 1,4 VTi (98 koní), 1,6 VTi (120 koní), 1,6 THP (157 koní) a vrcholná verze 308 GTi stále hostí dvousetkoňovou 1,6 THP. Změny se udály u dieselů, zde zůstávají dva motory, 1,6 HDi (92 koní) a 2,0 HDi (163 koní), přibyl nový dvoulitr o výkonu 150 koní, který nahradit o něco slabší variantu. Silnější 1,6 HDi o výkonu 120 koní je nahrazen stejně výkonným mikrohybridem e-HDi, což je motor s výkonným startérem, který funguje i jako alternátorem. Inteligentní řízení napájení a startování motoru stlačilo spotřebu pod čtyři litry na sto kilometrů. K dispozici je manuální i automatická převodovka.
Největší designovou změnou, kterou každý pozná, jsou přední světla pro denní svícení, která lemují mlhovky. Zmenšil se i typický lví otvor uprostřed vozu, který začínal v poslední době dosahovat absurdních rozměrů. Nové jsou i světlomety.
Další změny jsou již menší, typicky faceliftové.
Facelift se ukáže v Ženevě v březnu, do prodeje půjde nedlouho poté.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.