Znalcům okruhových závodů dobře známá společnost Šenkýř Motorsport představila nový okruhový speciál postavený na bázi BMW řady 1 Coupé.
U Šenkýře se vytasili se speciálem BMW 1 Coupé GTR, podle oficiálních materiálů se jedná o vozidlo pro ruský trh. Je to první speciál na okruhy postavený na základu kupé "jedničkové" řady. Jde o další v řadě závodních speciálů z brněnských dílen.
GTR pohání řadový dvakrát přeplňovaný šestiválec objemu 3,0 litru o výkonu 420 koní a s kroutícím momentem 550 N.m. Používá samosvor Drexler a sekvenční šestistupňovou skříň Holinger RDS6. Tlumení obstarávají stavitelné tlumiče KW a o brždění se starají přední kotouče průměru 356 mm bržděné šestipístkovými třmeny, na záď byly použity kotouče průměru 330 mm a jsou bržděny čtyřpístkovými třmeny vše od AP Racing.
Drsný vzhled GTR dodává bodykit od firmy Flossmann. Ten využívá mohutná křídla na přídi i zádi a výrazně vytažené blatníky. V blatnících jsou ukryta mohutná kola s ráfky BBS o rozměru 10x18 J vpředu a 12x18 J vzadu. Váha speciálu je 1060 kg.
Je vidět že i v naší vlasti mohou vznikat konkurenceschopné závodní automobily. Uvidíme zda se toto zajímavé GTR objeví i na našich okruzích.
Zdroj: Šenkýř Motorsport a Jonsibal.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.