Závodní oddělení Renaultsport se opět pochlapilo a představuje kitovou sadu pro Mégane RS. Tato nabídka jistě potěší rallyemany, protože jako obvykle dostanou za solidní cenu kvalitní sportovní nářadí.
Stavba speciálů skupiny N má u Renaultu dlouhodobou tradici, připomeňme namátkou 5 GT Turbo, R11 Turbo, Clio Williams nebo Clio Renault Sport.
Pomocí kitu lze přestavět sériový Mégane RS na asfaltový speciál. Jak je u firmy obvyklé designové pojetí ani u soutěžáku nijak nezaostává. Pojďme nyní zkouknout jednotlivé úpravy:
Pohonná jednotka a pohon
Pro rozhýbání N4 byl použit upravený motor z verze RS, jde o řadový přeplňovaný čtyřválec F4RT RS objemu 1998 cm3 osazený restriktorem průměru 33 mm a s výkonem zvýšeným z 247 na 265 koní. Krouťák generuje N4 470 N.m při 3000 ot/min. Systém vstřikování vivinul a dodává Cosworth. Výkon je přenášen přes pětistupňovou manuální skříň na přední nápravu. Spojku dodává AP Racing.
Podvozek a brzdy
Obě nápravy byly dovybaveny třípásmově nastavitelnými tlumiči Öhlins. K brždění je přední náprava osazena ventilovanými kotouči Brembo průměru 355 mm, vzadu pracují kotouče o průměru 290 mm. Kotouče jsou brzděny vpředu čtyřpístkovými a vzadu dvoupístkovými třmeny. N4 je vybaven ráfky 8Jx18 obutých do pneumatik BF Goodrich rozměru 225/40 R 18.
Závodní výbava
Pro soutěžák je samozřejmostí vybavení bezpečnostní klecí, skořepinami Sabelt, bezpečnostní palivovou nádrží a hasicím systémem.
Za cenu 57 500 Euro to zní jako lákavá nabídka. Takže pokud prahnete po vyzkoušení asaltových "erzet" máte možnost tento kit pořídit. Jistě najde své uplatnění i na okruzích. Navíc máte jistotu dostupnosti originálních náhradních dílů a poradenství přímo od Renaultsport. Toto vám příliš automobilek rozhodně nenabídne.
PREVIEW
VIDEO
zdroj: autoblog.com
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?