Renault Mégane RS N4: stvořen pro asfaltové "erzety"

Jan Ševčík, 11. prosince 2010, 12:01 Google+

Závodní oddělení Renaultsport se opět pochlapilo a představuje kitovou sadu pro Mégane RS. Tato nabídka jistě potěší rallyemany, protože jako obvykle dostanou za solidní cenu kvalitní sportovní nářadí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mégane RS N4

Mégane RS N4 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Stavba speciálů skupiny N má u Renaultu dlouhodobou tradici, připomeňme namátkou 5 GT Turbo, R11 Turbo, Clio Williams nebo Clio Renault Sport.

Pomocí kitu lze přestavět sériový Mégane RS na asfaltový speciál. Jak je u firmy obvyklé designové pojetí ani u soutěžáku nijak nezaostává. Pojďme nyní zkouknout jednotlivé úpravy:

Pohonná jednotka a pohon

Pro rozhýbání N4 byl použit upravený motor z verze RS, jde o řadový přeplňovaný čtyřválec F4RT RS objemu 1998 cm3 osazený restriktorem průměru 33 mm a s výkonem zvýšeným z 247 na 265 koní. Krouťák generuje N4 470 N.m při 3000 ot/min. Systém vstřikování vivinul a dodává Cosworth. Výkon je přenášen přes pětistupňovou manuální skříň na přední nápravu. Spojku dodává AP Racing.

Podvozek a brzdy

Obě nápravy byly dovybaveny třípásmově nastavitelnými tlumiči Öhlins. K brždění je přední náprava osazena ventilovanými kotouči Brembo průměru 355 mm, vzadu pracují kotouče o průměru 290 mm. Kotouče jsou brzděny vpředu čtyřpístkovými a vzadu dvoupístkovými třmeny. N4 je vybaven ráfky 8Jx18 obutých do pneumatik BF Goodrich rozměru 225/40 R 18.

Závodní výbava

Pro soutěžák je samozřejmostí vybavení bezpečnostní klecí, skořepinami Sabelt, bezpečnostní palivovou nádrží a hasicím systémem.

Za cenu 57 500 Euro to zní jako lákavá nabídka. Takže pokud prahnete po vyzkoušení asaltových "erzet" máte možnost tento kit pořídit. Jistě najde své uplatnění i na okruzích. Navíc máte jistotu dostupnosti originálních náhradních dílů a poradenství přímo od Renaultsport. Toto vám příliš automobilek rozhodně nenabídne.

PREVIEW

VIDEO

zdroj: autoblog.com

Vytisknout

Diskuze: Renault Mégane RS N4: stvořen pro asfaltové "erzety"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mitsubishi

Mitsubishi ukázalo skici malého globálního vozu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud