Závodní oddělení Renaultsport se opět pochlapilo a představuje kitovou sadu pro Mégane RS. Tato nabídka jistě potěší rallyemany, protože jako obvykle dostanou za solidní cenu kvalitní sportovní nářadí.
Stavba speciálů skupiny N má u Renaultu dlouhodobou tradici, připomeňme namátkou 5 GT Turbo, R11 Turbo, Clio Williams nebo Clio Renault Sport.
Pomocí kitu lze přestavět sériový Mégane RS na asfaltový speciál. Jak je u firmy obvyklé designové pojetí ani u soutěžáku nijak nezaostává. Pojďme nyní zkouknout jednotlivé úpravy:
Pohonná jednotka a pohon
Pro rozhýbání N4 byl použit upravený motor z verze RS, jde o řadový přeplňovaný čtyřválec F4RT RS objemu 1998 cm3 osazený restriktorem průměru 33 mm a s výkonem zvýšeným z 247 na 265 koní. Krouťák generuje N4 470 N.m při 3000 ot/min. Systém vstřikování vivinul a dodává Cosworth. Výkon je přenášen přes pětistupňovou manuální skříň na přední nápravu. Spojku dodává AP Racing.
Podvozek a brzdy
Obě nápravy byly dovybaveny třípásmově nastavitelnými tlumiči Öhlins. K brždění je přední náprava osazena ventilovanými kotouči Brembo průměru 355 mm, vzadu pracují kotouče o průměru 290 mm. Kotouče jsou brzděny vpředu čtyřpístkovými a vzadu dvoupístkovými třmeny. N4 je vybaven ráfky 8Jx18 obutých do pneumatik BF Goodrich rozměru 225/40 R 18.
Závodní výbava
Pro soutěžák je samozřejmostí vybavení bezpečnostní klecí, skořepinami Sabelt, bezpečnostní palivovou nádrží a hasicím systémem.
Za cenu 57 500 Euro to zní jako lákavá nabídka. Takže pokud prahnete po vyzkoušení asaltových "erzet" máte možnost tento kit pořídit. Jistě najde své uplatnění i na okruzích. Navíc máte jistotu dostupnosti originálních náhradních dílů a poradenství přímo od Renaultsport. Toto vám příliš automobilek rozhodně nenabídne.
PREVIEW
VIDEO
zdroj: autoblog.com
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?