Audi dokončilo obměnu svého luxusního segmentu. Jako poslední přijíždí očekávaný střední sedan, Audi A6. Je kratší, lehčí, ale lepší.
Audi A6 má na co navazovat. Řada A6 je sice známa jen posledních pár let, navazuje ale na proslulou řadu 100, kdysi vrcholnou řadu Audi, která se vyráběla už od 60. let. Poslední generace v této slavné rodině dostala oproti minulé generaci sice povědomé, ale mnohem atletičtější tělo oproti hamatné generaci dosavadní.
Přestože auta častěji rostou, nová Audi A6 se zkrátila. Jde jen o nepatrný jeden centimetr a dva milimetry, přesto je znát, že zde již zvětšování není racionální. Co se ale může zvětšovat vždy, je rozvor. Ten narostl o sedm centimetrů a protože je to právě on, kdo determinuje vnitřní rozměry vozu, máme se na co těšit. Na zmenšení převisů doplatil kufr, který se smrskl o 16 litrů na 530 l.
Než vejdeme dovnitř, podívejme se na motory. Benzínovým základem je osvědčený 2,8 FSI o výkonu 204 koní, který je standardně dodáván s převodovkou Multitronic (CVT). Nabídka pokračuje přeplňovaným třílitrem 3,0 TFSI, jehož výkon je 300 koní. Vrcholné benzínové motorizace přijdou až později.
Máme tu také diesely, základem je dvoulitr TDI o výkonu 175 koní, který je jako jediný v nabídce dodáván s manuální převodovkou. Silnější diesel je dodáván ve dvou variantách podle toho, jde-li o předokolku nebo Quattro. Verze s pohonem jediné nápravy má výkon 204 koní, Quattro 245 koní.
A to nejlepší nakonec. Audi A6 přijede i jako plnohodnotný hybrid. Půjde o elektromotor spolu s benzínovým motorem 2,0 TFSI o výkonech 210 + 45 koní. Plně hybridní systém umí jet až 3 km čistě na elektřinu. Elektromotor je umístěn přímo v osmistupňové automatické převodovce, baterie jsou v kufru. Kombinovaná spotřeba činí 6,2 litru, což je více než u všech dieselových variant.
Audi má tradičně dobře zpracované interiéry a ani tato generace A6 není výjimkou. Interiér se zvětšil. Standardem je multimediání systém MMI s výsuvným displejem o úhlopříčce 6,5 nebo 8 palců. Systém komunikuje s adaptivními světlomety, díky čemuž dokáže ovládat módy svícení již s předstihem. Příplatkovou výbavou je také displej mezi budíky na panelu před řidičem a také oblíbený head-up displej, který promítá důležité údaje přímo na čelní sklo. Základem je dvouzónová klimatizace nebo elektromechanická ruční brzda, díky které není nutné mít v interiéru nevzhlednou tyč brzdy.
Známe již také první ceny. Verze s nejslabším dieselem bude dostupná přesně za milion korun. Základní benzín bude o 35 tisíc dražší..
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?