Audi dokončilo obměnu svého luxusního segmentu. Jako poslední přijíždí očekávaný střední sedan, Audi A6. Je kratší, lehčí, ale lepší.
Audi A6 má na co navazovat. Řada A6 je sice známa jen posledních pár let, navazuje ale na proslulou řadu 100, kdysi vrcholnou řadu Audi, která se vyráběla už od 60. let. Poslední generace v této slavné rodině dostala oproti minulé generaci sice povědomé, ale mnohem atletičtější tělo oproti hamatné generaci dosavadní.
Přestože auta častěji rostou, nová Audi A6 se zkrátila. Jde jen o nepatrný jeden centimetr a dva milimetry, přesto je znát, že zde již zvětšování není racionální. Co se ale může zvětšovat vždy, je rozvor. Ten narostl o sedm centimetrů a protože je to právě on, kdo determinuje vnitřní rozměry vozu, máme se na co těšit. Na zmenšení převisů doplatil kufr, který se smrskl o 16 litrů na 530 l.
Než vejdeme dovnitř, podívejme se na motory. Benzínovým základem je osvědčený 2,8 FSI o výkonu 204 koní, který je standardně dodáván s převodovkou Multitronic (CVT). Nabídka pokračuje přeplňovaným třílitrem 3,0 TFSI, jehož výkon je 300 koní. Vrcholné benzínové motorizace přijdou až později.
Máme tu také diesely, základem je dvoulitr TDI o výkonu 175 koní, který je jako jediný v nabídce dodáván s manuální převodovkou. Silnější diesel je dodáván ve dvou variantách podle toho, jde-li o předokolku nebo Quattro. Verze s pohonem jediné nápravy má výkon 204 koní, Quattro 245 koní.
A to nejlepší nakonec. Audi A6 přijede i jako plnohodnotný hybrid. Půjde o elektromotor spolu s benzínovým motorem 2,0 TFSI o výkonech 210 + 45 koní. Plně hybridní systém umí jet až 3 km čistě na elektřinu. Elektromotor je umístěn přímo v osmistupňové automatické převodovce, baterie jsou v kufru. Kombinovaná spotřeba činí 6,2 litru, což je více než u všech dieselových variant.
Audi má tradičně dobře zpracované interiéry a ani tato generace A6 není výjimkou. Interiér se zvětšil. Standardem je multimediání systém MMI s výsuvným displejem o úhlopříčce 6,5 nebo 8 palců. Systém komunikuje s adaptivními světlomety, díky čemuž dokáže ovládat módy svícení již s předstihem. Příplatkovou výbavou je také displej mezi budíky na panelu před řidičem a také oblíbený head-up displej, který promítá důležité údaje přímo na čelní sklo. Základem je dvouzónová klimatizace nebo elektromechanická ruční brzda, díky které není nutné mít v interiéru nevzhlednou tyč brzdy.
Známe již také první ceny. Verze s nejslabším dieselem bude dostupná přesně za milion korun. Základní benzín bude o 35 tisíc dražší..
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.