Audi A6 - luxusní sedan oficiálně

A6
A6, foto: Audi
Marek Litzman 1. prosince 2010 12:58
Sdílej:

Audi dokončilo obměnu svého luxusního segmentu. Jako poslední přijíždí očekávaný střední sedan, Audi A6. Je kratší, lehčí, ale lepší.

Audi A6 má na co navazovat. Řada A6 je sice známa jen posledních pár let, navazuje ale na proslulou řadu 100, kdysi vrcholnou řadu Audi, která se vyráběla už od 60. let.  Poslední generace v této slavné rodině dostala oproti minulé generaci sice povědomé, ale mnohem atletičtější tělo oproti hamatné generaci dosavadní.

Přestože auta častěji rostou, nová Audi A6 se zkrátila. Jde jen o nepatrný jeden centimetr a dva milimetry, přesto je znát, že zde již zvětšování není racionální. Co se ale může zvětšovat vždy, je rozvor. Ten narostl o sedm centimetrů a protože je to právě on, kdo determinuje vnitřní rozměry vozu, máme se na co těšit.  Na zmenšení převisů doplatil kufr, který se smrskl o 16 litrů na 530 l.

Než vejdeme dovnitř, podívejme se na motory. Benzínovým základem je osvědčený 2,8 FSI o výkonu 204 koní, který je standardně dodáván s převodovkou Multitronic (CVT). Nabídka pokračuje přeplňovaným třílitrem 3,0 TFSI, jehož výkon je 300 koní.  Vrcholné benzínové motorizace přijdou až později.

Máme tu také diesely,  základem je dvoulitr TDI o výkonu 175 koní, který je jako jediný v nabídce dodáván s manuální převodovkou. Silnější diesel je dodáván ve dvou variantách podle toho, jde-li o předokolku nebo Quattro. Verze s pohonem jediné nápravy má výkon 204 koní, Quattro 245 koní.

A to nejlepší nakonec. Audi A6 přijede i jako plnohodnotný hybrid. Půjde o elektromotor spolu s benzínovým motorem 2,0 TFSI o výkonech  210 + 45 koní. Plně hybridní systém umí jet až 3 km čistě na elektřinu. Elektromotor je umístěn přímo v osmistupňové automatické převodovce, baterie jsou v kufru. Kombinovaná spotřeba činí 6,2 litru, což je více než u všech dieselových variant.

 Audi má tradičně dobře zpracované interiéry a ani tato generace A6 není výjimkou. Interiér se zvětšil. Standardem je multimediání systém MMI s výsuvným displejem o úhlopříčce 6,5 nebo 8 palců. Systém komunikuje s adaptivními světlomety, díky čemuž dokáže ovládat módy svícení již s předstihem. Příplatkovou výbavou je také displej mezi budíky na panelu před řidičem a také oblíbený head-up displej, který promítá důležité údaje přímo na čelní sklo. Základem je dvouzónová klimatizace nebo elektromechanická ruční brzda, díky které není nutné mít v interiéru nevzhlednou tyč brzdy.

 Známe již také první ceny. Verze s nejslabším dieselem bude dostupná přesně za milion korun. Základní benzín bude o 35 tisíc dražší..

 

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.