Nejmenší z rodiny značky Jeep dostane výkonější vznětovou jednotku. Doposud Patriot využíval služeb dobře známé jednotky 2,0 TDI o výkonu 140 koní z továren Volkswagenu.
Tento dvoulitr nahradí Jeep agregátem 2,2 CRD z konstrukční kanceláře Mercedesu. Tento motor vivine 163 koní a kroutící moment 320 N.m. To znamená oproti dosavadnímu motoru nárůst výkonu o 23 koní a zvýšení kroutícího momentu o 10 N.m. I při nárůstu výkonových specifikací uvádí Jeep nižší kombinovanou spotřebu 6,6 litru (- 0,1 l/100 km) na 100 kilometrů.
Silnější motor umožní Patriotu dosáhnout vyšší maximální rychlosti 201km/h (+ 12km/h) a zrychlení na stovku se zkrátilo na 10,7 sekundy (- 0,3 sekundy).
Tato nová motorizace bude v nabídce ve čtyřech specifikacích výbavy - Sport, Sport +, Overland a Limited. Nově přibyly do zákadní výbavy kliky v barvě karoserie, asistent rozjezdu do kopce, aktivní opěrky hlavy a madlo ruční brzdy v kůži.
Patriota s 2,2 litrovým motorem prozatím lze objednávat v Británii od 21.995 liber, je jen otázkou krátké doby kdy dorazí i na náš trh. V našich podmínkách není toto malé SUV vyráběné již od roku 2006 příliš rozšířeno, využívá podvozkové platformy vivinuté v kooperaci Chrysleru a Mitsubishi. Přední náprava je koncepce McPherson, na zadní nápravě bylo použito víceprvkového zavěšení. V duchu značky Jeep je nabízen s pohonem obou náprav. Pro americký trh ovšem existuje i verze s pohonem jen nápravy přední.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.