Audi zveřejnilo detaily o hybridní verzi svého menšího SUV, modelu Q5. Finální výkon je 245 koní a dokáže jet čistě na elektřinu.
Audi Q5, které je namířeno proti menším prémiovým SUV jako například Volvo XC60, BMW X3 nebo Mercedes Benz GLK.
Oproti nim ale dokáže nabídnout hybridní ústrojí. To je odvozeno od populárního motoru 2,0 TFSI, tedy benzínového přeplňovaného čtyřválcového dvoulitru. V Audině je připraven ve výkonové variantě 200 koní.
K němu je připojen elektromotor o výkonu 45 koní. Kvůli jeho vložení musely být některé komponenty motoru lehce upraveny. Výkon dále putuje do osmistupňové převodovky.
Audi Q5 hybrid dokáže ujet přibližně 3 kilometry čistě na elektrický pohon. Elektromotor dokáže sám jet rychlostí až 100 km/h. Spalovací motor se připojuje co možné nejméně. Při státní na semaforu se benzínový motor vypíná, rozjezd obstarává především elektromotor.
Energii elektromotor získává z Li-Ion článků uložených pod podlahou kufru. Celé hybridní ústrojí vážní 130 kilo, z toho 38 zabírají právě baterie. Jejich objem je 0,026 m3, tedy 26 litrů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.