Audi zveřejnilo detaily o hybridní verzi svého menšího SUV, modelu Q5. Finální výkon je 245 koní a dokáže jet čistě na elektřinu.
Audi Q5, které je namířeno proti menším prémiovým SUV jako například Volvo XC60, BMW X3 nebo Mercedes Benz GLK.
Oproti nim ale dokáže nabídnout hybridní ústrojí. To je odvozeno od populárního motoru 2,0 TFSI, tedy benzínového přeplňovaného čtyřválcového dvoulitru. V Audině je připraven ve výkonové variantě 200 koní.
K němu je připojen elektromotor o výkonu 45 koní. Kvůli jeho vložení musely být některé komponenty motoru lehce upraveny. Výkon dále putuje do osmistupňové převodovky.
Audi Q5 hybrid dokáže ujet přibližně 3 kilometry čistě na elektrický pohon. Elektromotor dokáže sám jet rychlostí až 100 km/h. Spalovací motor se připojuje co možné nejméně. Při státní na semaforu se benzínový motor vypíná, rozjezd obstarává především elektromotor.
Energii elektromotor získává z Li-Ion článků uložených pod podlahou kufru. Celé hybridní ústrojí vážní 130 kilo, z toho 38 zabírají právě baterie. Jejich objem je 0,026 m3, tedy 26 litrů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.