Audi zveřejnilo detaily o hybridní verzi svého menšího SUV, modelu Q5. Finální výkon je 245 koní a dokáže jet čistě na elektřinu.
Audi Q5, které je namířeno proti menším prémiovým SUV jako například Volvo XC60, BMW X3 nebo Mercedes Benz GLK.
Oproti nim ale dokáže nabídnout hybridní ústrojí. To je odvozeno od populárního motoru 2,0 TFSI, tedy benzínového přeplňovaného čtyřválcového dvoulitru. V Audině je připraven ve výkonové variantě 200 koní.
K němu je připojen elektromotor o výkonu 45 koní. Kvůli jeho vložení musely být některé komponenty motoru lehce upraveny. Výkon dále putuje do osmistupňové převodovky.
Audi Q5 hybrid dokáže ujet přibližně 3 kilometry čistě na elektrický pohon. Elektromotor dokáže sám jet rychlostí až 100 km/h. Spalovací motor se připojuje co možné nejméně. Při státní na semaforu se benzínový motor vypíná, rozjezd obstarává především elektromotor.
Energii elektromotor získává z Li-Ion článků uložených pod podlahou kufru. Celé hybridní ústrojí vážní 130 kilo, z toho 38 zabírají právě baterie. Jejich objem je 0,026 m3, tedy 26 litrů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?