VIDEO: V předvečer prvního dne pařížského autosalonu zveřejnil Volkswagen první oficiální informace o „novém“ Passatu. Uvozovky jsou na místě, jedná se totiž spíše o velmi důkladnou modernizaci.
Ale proč měnit něco, co funguje. Vždyť jen u nás se za prvních osm měsíců letošního roku prodalo bezmála 1700 Passatů, což je číslo, o kterém si mohou zahraniční soupeři nechat jen zdát. Při pohledu zepředu je nový Passat takřka totožný s velkým Phaetonem. Nízkou a širokou maskou chladiče se přibližuje ostatním modelů značky, nezbytná denní světla z LED zase zavání prémiovým segmentem. Na druhé straně pak najdeme opticky lehčí záď s modifikovanými svítilnami, které nyní zasahují více do boků karoserie.
Uvnitř zaujmou zcela nová sedadla podobná těm v Touaregu. Za příplatek mohou vybavena odvětráváním i masážní funkcí. Analogové hodiny uprostřed jen lehce pozměněné palubní desky jsou důkazem, že má Passat sedmé generace namířeno hodně vysoko. Novinkou je i elektronická parkovací brzda.
Pokud jde o pohonné jednotky, bude v nabídce 8 motorů: čtyři benzínové, tři naftové, jeden na alternativní pohon. Prvně jmenované obstarají jednotky 1.4 TSI 90 kW (122 k), 1.8 TSI 118 kW (160 k), 2.0 TSI 155 kW (211 k) a šestiválec V6 220 kW (300 k). A zůstane i verze 1.4 TSI EcoFuel na CNG o výkonu 110 kW (150 k). Dieselové agregáty zastupují 1.6 TDI 77 kW (105 k), 2.0 TDI 103 kW (140 k) a 2.0 TDI 125 kW (170 k).
Mezi technické novinky patří adaptivní tempomat s funkcí nouzového brzdění, asistent dálkových světlometů, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS či Lane Assist pro udržení vozidla v jízdním pruhu.
Nový Passat přijde na český trh už v listopadu letošního roku.
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?