VIDEO: V předvečer prvního dne pařížského autosalonu zveřejnil Volkswagen první oficiální informace o „novém“ Passatu. Uvozovky jsou na místě, jedná se totiž spíše o velmi důkladnou modernizaci.
Ale proč měnit něco, co funguje. Vždyť jen u nás se za prvních osm měsíců letošního roku prodalo bezmála 1700 Passatů, což je číslo, o kterém si mohou zahraniční soupeři nechat jen zdát. Při pohledu zepředu je nový Passat takřka totožný s velkým Phaetonem. Nízkou a širokou maskou chladiče se přibližuje ostatním modelů značky, nezbytná denní světla z LED zase zavání prémiovým segmentem. Na druhé straně pak najdeme opticky lehčí záď s modifikovanými svítilnami, které nyní zasahují více do boků karoserie.
Uvnitř zaujmou zcela nová sedadla podobná těm v Touaregu. Za příplatek mohou vybavena odvětráváním i masážní funkcí. Analogové hodiny uprostřed jen lehce pozměněné palubní desky jsou důkazem, že má Passat sedmé generace namířeno hodně vysoko. Novinkou je i elektronická parkovací brzda.
Pokud jde o pohonné jednotky, bude v nabídce 8 motorů: čtyři benzínové, tři naftové, jeden na alternativní pohon. Prvně jmenované obstarají jednotky 1.4 TSI 90 kW (122 k), 1.8 TSI 118 kW (160 k), 2.0 TSI 155 kW (211 k) a šestiválec V6 220 kW (300 k). A zůstane i verze 1.4 TSI EcoFuel na CNG o výkonu 110 kW (150 k). Dieselové agregáty zastupují 1.6 TDI 77 kW (105 k), 2.0 TDI 103 kW (140 k) a 2.0 TDI 125 kW (170 k).
Mezi technické novinky patří adaptivní tempomat s funkcí nouzového brzdění, asistent dálkových světlometů, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS či Lane Assist pro udržení vozidla v jízdním pruhu.
Nový Passat přijde na český trh už v listopadu letošního roku.
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.