VIDEO: V předvečer prvního dne pařížského autosalonu zveřejnil Volkswagen první oficiální informace o „novém“ Passatu. Uvozovky jsou na místě, jedná se totiž spíše o velmi důkladnou modernizaci.
Ale proč měnit něco, co funguje. Vždyť jen u nás se za prvních osm měsíců letošního roku prodalo bezmála 1700 Passatů, což je číslo, o kterém si mohou zahraniční soupeři nechat jen zdát. Při pohledu zepředu je nový Passat takřka totožný s velkým Phaetonem. Nízkou a širokou maskou chladiče se přibližuje ostatním modelů značky, nezbytná denní světla z LED zase zavání prémiovým segmentem. Na druhé straně pak najdeme opticky lehčí záď s modifikovanými svítilnami, které nyní zasahují více do boků karoserie.
Uvnitř zaujmou zcela nová sedadla podobná těm v Touaregu. Za příplatek mohou vybavena odvětráváním i masážní funkcí. Analogové hodiny uprostřed jen lehce pozměněné palubní desky jsou důkazem, že má Passat sedmé generace namířeno hodně vysoko. Novinkou je i elektronická parkovací brzda.
Pokud jde o pohonné jednotky, bude v nabídce 8 motorů: čtyři benzínové, tři naftové, jeden na alternativní pohon. Prvně jmenované obstarají jednotky 1.4 TSI 90 kW (122 k), 1.8 TSI 118 kW (160 k), 2.0 TSI 155 kW (211 k) a šestiválec V6 220 kW (300 k). A zůstane i verze 1.4 TSI EcoFuel na CNG o výkonu 110 kW (150 k). Dieselové agregáty zastupují 1.6 TDI 77 kW (105 k), 2.0 TDI 103 kW (140 k) a 2.0 TDI 125 kW (170 k).
Mezi technické novinky patří adaptivní tempomat s funkcí nouzového brzdění, asistent dálkových světlometů, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS či Lane Assist pro udržení vozidla v jízdním pruhu.
Nový Passat přijde na český trh už v listopadu letošního roku.
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?