Nedávno jsme informovali o modelu Carrera GTS a je tu další novinka jejíž premiéra se odehraje v Paříži. Nový Speedster je čtvrtým vydáním tohoto modelu v historii Porsche.
Speedster půjde do prodeje letos v prosinci. Konstrukčně vychází z kabrioletu, v duchu tradice modelu dostane více skloněné a zároveň nižší čelní sklo, za sedadly se objeví aerodynamický kryt s typickým dvojitým vyboulením. Pro umocnění sportovního vzhledu bylo použito rozšíření zadních blatníků z Carrery 4, upravený přední spojler a zadní nárazník, černé obroučky kolem čelních světlometů a retro kola Fuchs v černém lakování.O historii Speedsterů jsme psali zde: Porsche 911 Speedster: návrat ztraceného modelu
Zájemci o Speedster budou moci volit jen ze dvou barevných odstínů, exkluzivní Pure Blue jen pro Speedster a nebo z Carrara White. V interiéru se objevuje stejný barevný motiv jako na karoserii.
Pod kapotou bude dunět stejná jednotka jako v novém GTS, tedy 3,8 litrový boxer o výkonu 408 koní spřažený s dvouspojkovou skříní PDK. Vozy budou vybaveny aktivním podvozkem PASM a keramickými brzdami PCCB.
Speedsterů vznikne omezená série 356 kusů, cena byla stanovena na 201.682 Euro.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?