Nedávno jsme informovali o modelu Carrera GTS a je tu další novinka jejíž premiéra se odehraje v Paříži. Nový Speedster je čtvrtým vydáním tohoto modelu v historii Porsche.
Speedster půjde do prodeje letos v prosinci. Konstrukčně vychází z kabrioletu, v duchu tradice modelu dostane více skloněné a zároveň nižší čelní sklo, za sedadly se objeví aerodynamický kryt s typickým dvojitým vyboulením. Pro umocnění sportovního vzhledu bylo použito rozšíření zadních blatníků z Carrery 4, upravený přední spojler a zadní nárazník, černé obroučky kolem čelních světlometů a retro kola Fuchs v černém lakování.O historii Speedsterů jsme psali zde: Porsche 911 Speedster: návrat ztraceného modelu
Zájemci o Speedster budou moci volit jen ze dvou barevných odstínů, exkluzivní Pure Blue jen pro Speedster a nebo z Carrara White. V interiéru se objevuje stejný barevný motiv jako na karoserii.
Pod kapotou bude dunět stejná jednotka jako v novém GTS, tedy 3,8 litrový boxer o výkonu 408 koní spřažený s dvouspojkovou skříní PDK. Vozy budou vybaveny aktivním podvozkem PASM a keramickými brzdami PCCB.
Speedsterů vznikne omezená série 356 kusů, cena byla stanovena na 201.682 Euro.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?