Tajemný projekt na reinkarnaci Lancie Stratos je dál, než jsme mysleli. Poté, co jsme vám ukázali špionážní snímky, tu máme i reálné fotky nového Stratosu.
Logo Lancie, technika Ferrari, testováno v areálu Alfa Romeo. To je novodobá Lancia Stratos.
Začít ale musíme tou smutnou zprávou. Ačkoliv tento vůz vypadá velmi dotaženě, svět spatří jediný kousek - tento. Byl vytvořen pro sběratele Michaela Stoscheka a více jich pravděpodobně nevznikne.
Vůz má svůj základ v modelu Ferrari 430 Scuderia, což zní jako dobrý materiál. Na zkráceném podvozku se nachází osmiválec s výkonem 510 koní. I původní Stratos měl vnitřnosti od stáje se vzpínajícím se koněm. Tehdy šlo zejména o motor z Ferrari Dino.
Design vychází z konceptu Fenomenon Stratos a je dílem Pininfariny.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.