Pred pár týždňami, Ferrari oficiálne predstavilo svoje najnovšie pretekárske auto, postavené na základe modelu 458 Italia.
Teraz počas testovania na okruhu vo Vallelunge urobili nové fotky tohto závodného špeciálu. Testovací jazdci od Ferrari Maurizio Mediani a Jaime Melo majú na starosti získavanie informácií pri testovaní 458 Challenge a poskytnúť spätnú väzbu. Obaja boli prekvapení schopnosťami tohto špeciálu. Mediani vraví, že auto je "veľmi rýchle a extrémne zábavné".
Keď stavali 458 Challenge, tak 458 Italiu si vzali ako základ, ako sme už spomínali. Závodná verzia Challenge má 4,5 litrový agregát, ktorý má zvýšený výkon na 570 koní, zníženú hmotnosť pomocou tenších a ľahších dielov, pretekárske zavesenie, 19-palcové BBS kolesá a Pirelli slicky, samozrejme nesmú chýbať keramické brzdy Brembo.
Ferrari tvrdí, že 458 Challenge, dokáže ich závodný okruh Fiorano prejsť o 2 sekundy rýchlejšie než jeho predchodca F430 Challenge. A to je dobrý výkon. 458 Challenge vie poskytnúť pretekárovi preťaženie až 1.6 G. Pozrite sa na nové fotografie.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.