Texaská firma Hennessey ukázala první kvalitnější snímky svého supersportu Venom. Recept na toto auto je jednoduchý, upravte Lotus Elise a dejte do něj motor z Corvette.
Majitel firmy John Hennessey hrdě představil první vyrobený kus s číslem podvozku 01, mimochodem poputuje k zákazníkovi do Spojených arabských emirátů. Venomy budou stavěny v závodě v Silverstone v Británii.
Základem použité jednotky je osmiválec do "V" z "Vetty" ZR1, známý jako LS9. Pro zvýšení výkonu bylo využito přeplňování turbodmychadlem. Zákazníci budou mít možnost volby ze třech výkonových variant - 725, 1000 a 1200 koní. Pro přenos monstrózního kroutícího momentu použili konstruktéři šestistupňovou manuální skříň Ricardo.
Venom je proti Elise delší téměř o metr, narostl z 3785 na 4655 mm. Z Lotusu v podstatě využívá pouze čelní sklo, dveře, světla, střechu a podlahu. Podvozek byl přepracován, další díly vznikly z kompozitních materiálů. Zádi dominuje výsuvné přítlačné křídlo.
Doplňme ještě pár technických dat: suchá hmotnost Venomu je 1147 kg, na stovku zrychlí za 2,9 sekundy, dvoustovkou uhání po 7 sekundách. Využívá stavitelný podvozek od specialisty KW. K brždění používá karbonových kotoučů do nichž se zakusují šestipístkové třmeny od Bremba. Po silnici se pohybuje po Michelinech PS2, vpředu rozměru 225/30 R20 a vzadu 335/30 R20.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?