Subaru představilo novinku prozatím jen pro domácí trh. Jde o sportovní verzi modelu Legacy. Verze tS vychází z modelu GT, bohužel změny se nedotkly motoru.
Zkratka tS v názvu vozu značí "tuned by STi". Takže pokud vám základní 2,5 GT přijde jako málo vyšperkovaná lze verzi tS vřele doporučit. Sympatické je, že lze volit mezi sedanem i kombi. Ceny vycházejí v přepočtu kolem milionu Kč což v podstatě odpovídá výchozí 2,5 GT.
Co dostanete proti GT navíc? Není toho málo, jmenujme upravený podvozek s tlumiči od Bilsteinu, jiné dvanáctipaprskové elektrony (obuté do gum 225/45 R18 shodných s GT), vypiplaný výfukový systém. Lehkými změnami prošel přední nárazník, dostal na spodní hranu takzvané lízátko, na hraně pátých dveřích se objevil spojler a přibyly i nezbytné emblémy tS.
Interiér dostal čalounění sedaček v kombinaci kůže a Alcantary s červeným prošitím švů. Palubní deska dostala dekor imitující kevlar. V černé kůži s červeným prošitím jsou vyvedeny i volant a řadící páka.
Pod kapotou ke změně nedošlo, najdete tam starý osvědčený plochý čtyřválec dopovaný turbodmychadlem. Z objemu 2,5 litru podává výkon 265 koňských sil a kroutící moment 350 N.m. Že výkon putuje na všechna kola je u Subaru už samozřejmostí. Významným vylepšením sportovních vlastností tS je doplnění automatické převodovky o druhou zajímavější volbu ve formě šestistupňové manuální skříně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.