Jeep začne v červnu prodávat novou generaci luxusnějšího Cherokee. Pojďme se na něj detailněji podívat.
První představení nového Grand Cherokee proběhlo již loni na autosalonu v Detroitu. Zdržení sériové produkce způsobily existenční problémy Chrysleru. Nyní se konečně Cherokee dostane do prodeje a je netrpělivě očekáváno. Velké Cherokee je totiž v USA tradičně velmi populárním modelem.Cherokee vzniknul na podvozkové skupině Mercedesu ML, což je důsledkem bývalého spojení s Daimlerem. Vůz má rozměry: 4822 mm do délky, 1938 mm na šířku a 1762 mm na výšku. Rozvor náprav je solidních 2915 mm. Karoserie je designově velice čistá a postavená s ohledem na solidní aerodynamiku.K dispozici budou tři tradiční stupně výbav: Laredo, Limited a Overland. Mimo výbavy se liší i použitým systémem pohonu: Quadra-Trac I, Quadra-Trac II respektive Quuadra-Drive II. Z toho vyplývá že všechny verze disponují pohonem 4x4. Do verze Overland dostanete v sérii i vzduchové odpružení Quadra-Lift.V základní výbavě Laredo vám Jeep Cherokeeho vybaví bezklíčovým vstupem, kontrolou stability, elektronickým systémem pro tažení přívěsů, šesti airbagy a sedmnáctipalcovými elektrony. Součástí špičkového stupně Overland je například adaptivní tempomat a detekce mrtvých úhlů.Pro pohon amerických verzí je možno zvolit ze dvou zážehových jednotek. Základem je 3,6 litrový V6 Pentastar (293 koní, 353 N.m). Pro náročnější je k mání 5,7 litrový V8 Hemi (365 koní, 520 N.m). Přenos výkonu na silnici obstarávají tradiční pětistupňové automaty.Ceny novinky se pohybují od 33 do 43 tisíc dolarů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.