Jeep začne v červnu prodávat novou generaci luxusnějšího Cherokee. Pojďme se na něj detailněji podívat.
První představení nového Grand Cherokee proběhlo již loni na autosalonu v Detroitu. Zdržení sériové produkce způsobily existenční problémy Chrysleru. Nyní se konečně Cherokee dostane do prodeje a je netrpělivě očekáváno. Velké Cherokee je totiž v USA tradičně velmi populárním modelem.Cherokee vzniknul na podvozkové skupině Mercedesu ML, což je důsledkem bývalého spojení s Daimlerem. Vůz má rozměry: 4822 mm do délky, 1938 mm na šířku a 1762 mm na výšku. Rozvor náprav je solidních 2915 mm. Karoserie je designově velice čistá a postavená s ohledem na solidní aerodynamiku.K dispozici budou tři tradiční stupně výbav: Laredo, Limited a Overland. Mimo výbavy se liší i použitým systémem pohonu: Quadra-Trac I, Quadra-Trac II respektive Quuadra-Drive II. Z toho vyplývá že všechny verze disponují pohonem 4x4. Do verze Overland dostanete v sérii i vzduchové odpružení Quadra-Lift.V základní výbavě Laredo vám Jeep Cherokeeho vybaví bezklíčovým vstupem, kontrolou stability, elektronickým systémem pro tažení přívěsů, šesti airbagy a sedmnáctipalcovými elektrony. Součástí špičkového stupně Overland je například adaptivní tempomat a detekce mrtvých úhlů.Pro pohon amerických verzí je možno zvolit ze dvou zážehových jednotek. Základem je 3,6 litrový V6 Pentastar (293 koní, 353 N.m). Pro náročnější je k mání 5,7 litrový V8 Hemi (365 koní, 520 N.m). Přenos výkonu na silnici obstarávají tradiční pětistupňové automaty.Ceny novinky se pohybují od 33 do 43 tisíc dolarů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?