Peugeot se opět snaží navázat na legendární modely 205 a 309 GTi. Přichází s přiostřenou verzí "třistaosmičky".
Na trh přichází GTi verze modelu 308. Prozatím byla nejsilnější motorizací 140 koňová varianta 1,6 THP. Nyní vstupuje do třídy rychlých hatchbacků vedené Golfem GTI i Peugeot.
Pod kapotou naleznete dobře známou šestnáctistovku z líhně BMW/PSA. Jednotka dosahuje výkonu 200 koní a kroutícího momentu 275 N.m. To jsou srovnatelné parametry s Golfem GTI, ten vyždíme ze svého dvoulitru TFSI 211 koní a 280 N.m. Na stovku se 308 dostane za 7,7 sekundy (Golf 6,9 s). Motor s menším objemem tak zcela drží krok s větším dvoulitrem. Poháněna jsou kola přední nápravy prostřednictvím šestistupňové manuální skříně.
Podvozek 308 GTi byl přitvrzen a snížen o 10 mm, jezdí na pneumatikách 225/40 R18 obutých do slušivých pětipaprskových elektronů. Brzdové kotouče byly zvětšeny na 340 mm vpředu a 290 mm vzadu.
Karoserie prošla decentní úpravou, přední nárazník byl převzat z 308 CC, zadní nárazník dostal černě lakovaný difuzor. Na zádi nechybí decentní spojler na odtrhové hraně. Na verzi GTi upozorní jetě dvojitá oválná koncovka výfuku a odznáčky GTi.
Uvnitř najdete sportovní přední sedadla, volant a řadičku v kůži. Řidič ocení hliníkové pedály a opěrku na odložení levé nohy.
V showroomech by se měly první 308 GTi objevit v červnu za cenu od 26 900 Euro. Prozatím půjde do prodeje jen verze v pětidveřové karoserii. Kdy se objeví na našem trhu nebylo zatím uveřejněno.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.