Peugeot se opět snaží navázat na legendární modely 205 a 309 GTi. Přichází s přiostřenou verzí "třistaosmičky".
Na trh přichází GTi verze modelu 308. Prozatím byla nejsilnější motorizací 140 koňová varianta 1,6 THP. Nyní vstupuje do třídy rychlých hatchbacků vedené Golfem GTI i Peugeot.
Pod kapotou naleznete dobře známou šestnáctistovku z líhně BMW/PSA. Jednotka dosahuje výkonu 200 koní a kroutícího momentu 275 N.m. To jsou srovnatelné parametry s Golfem GTI, ten vyždíme ze svého dvoulitru TFSI 211 koní a 280 N.m. Na stovku se 308 dostane za 7,7 sekundy (Golf 6,9 s). Motor s menším objemem tak zcela drží krok s větším dvoulitrem. Poháněna jsou kola přední nápravy prostřednictvím šestistupňové manuální skříně.
Podvozek 308 GTi byl přitvrzen a snížen o 10 mm, jezdí na pneumatikách 225/40 R18 obutých do slušivých pětipaprskových elektronů. Brzdové kotouče byly zvětšeny na 340 mm vpředu a 290 mm vzadu.
Karoserie prošla decentní úpravou, přední nárazník byl převzat z 308 CC, zadní nárazník dostal černě lakovaný difuzor. Na zádi nechybí decentní spojler na odtrhové hraně. Na verzi GTi upozorní jetě dvojitá oválná koncovka výfuku a odznáčky GTi.
Uvnitř najdete sportovní přední sedadla, volant a řadičku v kůži. Řidič ocení hliníkové pedály a opěrku na odložení levé nohy.
V showroomech by se měly první 308 GTi objevit v červnu za cenu od 26 900 Euro. Prozatím půjde do prodeje jen verze v pětidveřové karoserii. Kdy se objeví na našem trhu nebylo zatím uveřejněno.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!