BMW po několika měsících napínání konečně zveřejňuje detaily o své novince, očekávaném M3 GTS, které nahrazuje dřívější provedení CLS.
Současné BMW M3 je poměrně těžké auto. Jeho hmotnost 1700 kilo není nijak malá a pro sportovní jízdu se tak úplně nehodí. Nechci říci, že by bylo pomalé, ale v zvláště v zatáčkách se nízká hmotnost cení.
Automobilka se rozhodla vyjít zájemcům o nižší hmotnost vstříc. Díky docela razantní odtučňovací kůře se podařilo hmotnost GTS snížit až na 1530 kilo. Je to sice o půl metráku více, než bylo slibováno, přesto jde o hmotnost docela solidní.
Řezalo se drasticky. Auto přišlo o zadní sedačky a vše nepotřebné kolem. Chybí i klimatizace, rádio a navigace. Původní pohodlná sedadla nahradily polozávodní skořepiny. Naopak přibyl pořádný prostorový rám a nově je tu také hasící přístroj. Interiér je hojně čalouněn Alcantrou.
Změny se děly i pod přední kapotou. Motor byl převrtán a jeho výkon nyní dosahuje 450 koní.
Díky tomu všemu se slušně zlepšily dynamické parametry. Zrychlení z nuly na sto ukrojilo dvě desetinky a odehraje se během 4,4 sekundy. Maximální rychlost dosahuje 305 km/h.
V Německu bude auto prodáváno za 115 tisíc euro bez DPH, což jsou asi tři miliony bez daně, s daní by šlo o 3,6 milionu korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.