Porsche přišlo s oficiálními informacemi o nové GT2 RS, po spekulacích které se vyrojily minulý týden po autosalonu v Lipsku.
Tato ostrá verze dostane monstrózní výkon 620 koní a projde extrémním odlehčením. Její hmotnost bude činit jen 1370 kg. Z toho vyplývá poměr výkonu k hmotnosti 2,21kg na 1 koňskou sílu.
Tento výkon vyprodukuje šestiválcový boxer objemu 3,6 litru dopovaný dvěma turby s proměnnou geometrií lopatek. K dispozici bude pouze šestistupňová manuální převodovka a poháněna budou tradičně zadní kola.
GT2 RS dostane pneumatiky rozměru 245/35 ZR19 vpředu a 325/30 ZR19 vzadu, využije adaptivní podvozek PASM a přepracovaný stabilizační systém PSM jehož stabilizační a trakční funkce půjde manuálně vypnout. Brdový systém využije keramické kotouče PCCB.
Ve stavbě GT2 RS bude ve velkém rozsahu použit karbon. Karoserie dostane rozšíření předních i zadních blatníků a přepracované přední i zadní spojlery.
V interéru se půjde s odlehčením tak daleko, že kliky dveří nahradí textilní pásky, standardem budou lehká laminátová sedadla. V interiéru budou použity černé plasty v kombinaci s červenou Alcantarou.
GT2 RS dosáhne maximální rychlosti 330 km/h a na stovku se rozjede za 3,4 sekundy. Okruh na Nordschliefe urazí za 7 minut a 18 sekund.
Těchto speciálů vznikne omezená série 500 kusů, na trhu se objeví v říjnu 2010 za 245 tisíc dolarů.
odkaz na microsite:
http://www.porsche.com/microsite/911gt2rs/uk.aspx
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.