Porsche přišlo s oficiálními informacemi o nové GT2 RS, po spekulacích které se vyrojily minulý týden po autosalonu v Lipsku.
Tato ostrá verze dostane monstrózní výkon 620 koní a projde extrémním odlehčením. Její hmotnost bude činit jen 1370 kg. Z toho vyplývá poměr výkonu k hmotnosti 2,21kg na 1 koňskou sílu.
Tento výkon vyprodukuje šestiválcový boxer objemu 3,6 litru dopovaný dvěma turby s proměnnou geometrií lopatek. K dispozici bude pouze šestistupňová manuální převodovka a poháněna budou tradičně zadní kola.
GT2 RS dostane pneumatiky rozměru 245/35 ZR19 vpředu a 325/30 ZR19 vzadu, využije adaptivní podvozek PASM a přepracovaný stabilizační systém PSM jehož stabilizační a trakční funkce půjde manuálně vypnout. Brdový systém využije keramické kotouče PCCB.
Ve stavbě GT2 RS bude ve velkém rozsahu použit karbon. Karoserie dostane rozšíření předních i zadních blatníků a přepracované přední i zadní spojlery.
V interéru se půjde s odlehčením tak daleko, že kliky dveří nahradí textilní pásky, standardem budou lehká laminátová sedadla. V interiéru budou použity černé plasty v kombinaci s červenou Alcantarou.
GT2 RS dosáhne maximální rychlosti 330 km/h a na stovku se rozjede za 3,4 sekundy. Okruh na Nordschliefe urazí za 7 minut a 18 sekund.
Těchto speciálů vznikne omezená série 500 kusů, na trhu se objeví v říjnu 2010 za 245 tisíc dolarů.
odkaz na microsite:
http://www.porsche.com/microsite/911gt2rs/uk.aspx
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?