Porsche přišlo s oficiálními informacemi o nové GT2 RS, po spekulacích které se vyrojily minulý týden po autosalonu v Lipsku.
Tato ostrá verze dostane monstrózní výkon 620 koní a projde extrémním odlehčením. Její hmotnost bude činit jen 1370 kg. Z toho vyplývá poměr výkonu k hmotnosti 2,21kg na 1 koňskou sílu.
Tento výkon vyprodukuje šestiválcový boxer objemu 3,6 litru dopovaný dvěma turby s proměnnou geometrií lopatek. K dispozici bude pouze šestistupňová manuální převodovka a poháněna budou tradičně zadní kola.
GT2 RS dostane pneumatiky rozměru 245/35 ZR19 vpředu a 325/30 ZR19 vzadu, využije adaptivní podvozek PASM a přepracovaný stabilizační systém PSM jehož stabilizační a trakční funkce půjde manuálně vypnout. Brdový systém využije keramické kotouče PCCB.
Ve stavbě GT2 RS bude ve velkém rozsahu použit karbon. Karoserie dostane rozšíření předních i zadních blatníků a přepracované přední i zadní spojlery.
V interéru se půjde s odlehčením tak daleko, že kliky dveří nahradí textilní pásky, standardem budou lehká laminátová sedadla. V interiéru budou použity černé plasty v kombinaci s červenou Alcantarou.
GT2 RS dosáhne maximální rychlosti 330 km/h a na stovku se rozjede za 3,4 sekundy. Okruh na Nordschliefe urazí za 7 minut a 18 sekund.
Těchto speciálů vznikne omezená série 500 kusů, na trhu se objeví v říjnu 2010 za 245 tisíc dolarů.
odkaz na microsite:
http://www.porsche.com/microsite/911gt2rs/uk.aspx
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?