Nedávny facelift Toyoty Auris je nasledovaný modernizáciou odvodeného sedanu so staronovým názvom Corolla. Osvieženie exteriéru a interiéru sprevádzajú ďalšie technické vylepšenia.
Japonská Toyota sa po omladení kompaktného hatchbacku Auris rozhodla inovovať aj štvordverovú verziu sedan so „starým“ názvom Corolla. Dizajnéri pri modernizácii zjavne použili rovnaký kľúč ako v prípade Aurisu a rozhodli sa vyhnúť radikálnejšej zmene dizajnu. Toyota Corolla vo verzii sedan zaujme predovšetkým konzervatívne založených automobilových nadšencov, nezmení sa to ani po facelifte.
Predná časť Corolly dostala nové tvary svetlometov, prepracovaný nárazník a masku chladiča. Zvýraznené rohy na spodnej časti nárazníka spoločne s vykrojením pre hmlové svetlomety opticky rozširujú predné partie. Smerové svetlomety sa z blatníkov premiestnili do spätných zrkadiel. V zadnej časti exteriéru zaujme prepracovaná grafika koncových svetiel s čírou optikou a nový nárazník.
Facelift sa v interiéri prejavil novými poťahovými materiálmi, novinkou je multifunkčný volant s plochou spodnou časťou a hrubším vencom a prístrojový štít s prehľadnejšou grafikou. Vo vnútornom spätnom zrkadle sa v závislosti od výbavy môže ukázať obraz zadnej parkovacej kamery. Audiosústava sa môže pochváliť vstupom pre externé zariadenia (AUX+USB) a možnosťou pripojenia telefónu prostredníctvom Bluetooth.
Ani pod kapotou sa neodohrala žiadna významnejšia zmena, v ponuke sú benzínové agregáty 1,33 Dual VVT-i a 1,6 Velvametic. Nechýbajú ani dieselové agregáty 1,4 D-4D a 2,0 D-4D. Všetky agregáty v ponuke plnia emisnú normu Euro V.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.