Nedávny facelift Toyoty Auris je nasledovaný modernizáciou odvodeného sedanu so staronovým názvom Corolla. Osvieženie exteriéru a interiéru sprevádzajú ďalšie technické vylepšenia.
Japonská Toyota sa po omladení kompaktného hatchbacku Auris rozhodla inovovať aj štvordverovú verziu sedan so „starým“ názvom Corolla. Dizajnéri pri modernizácii zjavne použili rovnaký kľúč ako v prípade Aurisu a rozhodli sa vyhnúť radikálnejšej zmene dizajnu. Toyota Corolla vo verzii sedan zaujme predovšetkým konzervatívne založených automobilových nadšencov, nezmení sa to ani po facelifte.
Predná časť Corolly dostala nové tvary svetlometov, prepracovaný nárazník a masku chladiča. Zvýraznené rohy na spodnej časti nárazníka spoločne s vykrojením pre hmlové svetlomety opticky rozširujú predné partie. Smerové svetlomety sa z blatníkov premiestnili do spätných zrkadiel. V zadnej časti exteriéru zaujme prepracovaná grafika koncových svetiel s čírou optikou a nový nárazník.
Facelift sa v interiéri prejavil novými poťahovými materiálmi, novinkou je multifunkčný volant s plochou spodnou časťou a hrubším vencom a prístrojový štít s prehľadnejšou grafikou. Vo vnútornom spätnom zrkadle sa v závislosti od výbavy môže ukázať obraz zadnej parkovacej kamery. Audiosústava sa môže pochváliť vstupom pre externé zariadenia (AUX+USB) a možnosťou pripojenia telefónu prostredníctvom Bluetooth.
Ani pod kapotou sa neodohrala žiadna významnejšia zmena, v ponuke sú benzínové agregáty 1,33 Dual VVT-i a 1,6 Velvametic. Nechýbajú ani dieselové agregáty 1,4 D-4D a 2,0 D-4D. Všetky agregáty v ponuke plnia emisnú normu Euro V.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?