Na domácí půdě v Koreji, na Busan Motor Show předvedl Hyundai svou novinku pro segment nižší střední třídy. Jedná se o nástupce u nás dobře známého modelu Elantra.
Před nedávnem ukázali Korejci v Pekingu nástupce modelu Accent. Jejich obě novinky jsou si podobné jak vejce vejci. Zatímco Accent by se měl na našem trhu objevit, pak u Avante (Elantry) tomu tak patrně nebude. U nás prodává Hyundai v tomto segmentu model i30.Avante dostal velmi dynamický styling ve stylu čtyřdveřových kupé. Karoserie nepostrádá dynamické linky, pryč jsou rozpačité korejské výtvory z minulých let. Dynamický dojem podtrhuje velmi krátký přední převis, nasávací otvory na přídi vypadají poměrně agresivně. Zaujmou minimální spáry mezi jednotlivými díly karoserie. I škarohlídi musejí uznat že se Avante náramně povedl.Ze zatím uveřejněných informací víme, že pod kapotou se objeví nepřeplňovaná šestnáctistovka s přímým vstřikováním GDI naladěná na výkon 140 koní. Ta využívá k přenosu kroutícího momentu na přední nápravu šestistupňový automat.Ve výbavě vozu budou obsaženy technologie jako xenonové světlomety a displej TFT ve štítu přístrojů. Snímky interiéru zatím Hyundai neuvolnil.Do prodeje půjde Avante v Koreji ještě letos, na další trhy dorazí na přelomu let 2010/2011.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?