Britský Ford přichází s novou limitovanou sérií Fiesty. Pod názvem jako vystřiženým z rallye - S1600 vznikne 650 těchto vozů.
Model Fiesta S1600 bude prodáván výhradně v bílém odstínu karoserie s modrými pruhy. K pohonu bude možné volit ze tří motorů, všechny o objemu 1,6 litru. Půjde o dvě varianty benzinového motoru Ti-VCT (120 koní) a tentýž v posílené verzi od Mountune Performance (140 koní). Ty doplní naftová jednotka Duratorq TDCi (95 koní).
S1600 dostane do výbavy sportovní bodykit obsahující pozměněné nárazníky, sportovní prahy a mohutný spoiler na zádi. Celek doplní bíle lakované pětipaprskové sedmnáctipalcové elektrony.
Ve výbavě Fiesty S1600 budou v sérii sportovní sedadla, volant, řadička a madlo ruční brzdy v kůži, rohože s logy Motorsportu a hliníkové pedály. Cena bude v přepočtu startovat na 490 000 Kč.
Ford tímto modelem prozatím řeší absenci ostré varianty Fiesty ST.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.