Konečně přichází na trh nová Fabia RS, pod její kapotou už nebude drkotat diesel jako u předchůdkyně, ale dvakrát přeplňovaný benzínový motor 1,4 TSI.
K dispozici bude jako hatchback (od 499.900 Kč) a jako kombi (od 515 000 Kč). K pohonu bude zatím sloužit zmíněný motor 1,4 TSI přeplňovaný turbodmychadlem i kompresorem, dosahující výkonu 180 koní a kroutícího momentu 250 N.m. Fabia RS se s ním dokáže rozjet na 224 km/h (kombi na 226 km/h), zrychlení na stovku zvládají obě verze za 7,6 sekundy. V budoucnu se možná objeví i varianta poháněná naftou (2,0 TDI CR 142 koní).V poměrně rozsáhlé základní výbavě naleznete sedmistupňovou převodovku DSG, tříramenný sportovní volant s řazením pádly, sportovní sedadla v designu RS, všechna okna v elektrice, klimatizaci Climatronic, rádio Swing, tempomat, denní a poziční LED světlomety, sedmnáctipalcové elektrony Gigaro. Nechybí přitvrzený podvozek, systémy ESP, ABS, ASR a funkce XDS (v zatáčce přibrzdí vnitřní kolo). Střecha, zadní spoiler a kola budou dle barvy karoserie k mání ve třech odstínech - černé, bílé a stříbrné.Škodovka uvádí pro model RS kombinovanou spotřebu 6,4 l/100km. Na trh tedy přichází konkurence především pro koncernové sportovní kompakty VW Polo GTI a Seat Ibiza Cupra. Výhoda Fabie RS bude spočívat ve variantě Combi, tu konkurence nenabízí. Pokud se vám nová „eresa“ zalíbila pak si ji nyní můžete zajít objednat.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?