Konečně přichází na trh nová Fabia RS, pod její kapotou už nebude drkotat diesel jako u předchůdkyně, ale dvakrát přeplňovaný benzínový motor 1,4 TSI.
K dispozici bude jako hatchback (od 499.900 Kč) a jako kombi (od 515 000 Kč). K pohonu bude zatím sloužit zmíněný motor 1,4 TSI přeplňovaný turbodmychadlem i kompresorem, dosahující výkonu 180 koní a kroutícího momentu 250 N.m. Fabia RS se s ním dokáže rozjet na 224 km/h (kombi na 226 km/h), zrychlení na stovku zvládají obě verze za 7,6 sekundy. V budoucnu se možná objeví i varianta poháněná naftou (2,0 TDI CR 142 koní).V poměrně rozsáhlé základní výbavě naleznete sedmistupňovou převodovku DSG, tříramenný sportovní volant s řazením pádly, sportovní sedadla v designu RS, všechna okna v elektrice, klimatizaci Climatronic, rádio Swing, tempomat, denní a poziční LED světlomety, sedmnáctipalcové elektrony Gigaro. Nechybí přitvrzený podvozek, systémy ESP, ABS, ASR a funkce XDS (v zatáčce přibrzdí vnitřní kolo). Střecha, zadní spoiler a kola budou dle barvy karoserie k mání ve třech odstínech - černé, bílé a stříbrné.Škodovka uvádí pro model RS kombinovanou spotřebu 6,4 l/100km. Na trh tedy přichází konkurence především pro koncernové sportovní kompakty VW Polo GTI a Seat Ibiza Cupra. Výhoda Fabie RS bude spočívat ve variantě Combi, tu konkurence nenabízí. Pokud se vám nová „eresa“ zalíbila pak si ji nyní můžete zajít objednat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?