Konečně přichází na trh nová Fabia RS, pod její kapotou už nebude drkotat diesel jako u předchůdkyně, ale dvakrát přeplňovaný benzínový motor 1,4 TSI.
K dispozici bude jako hatchback (od 499.900 Kč) a jako kombi (od 515 000 Kč). K pohonu bude zatím sloužit zmíněný motor 1,4 TSI přeplňovaný turbodmychadlem i kompresorem, dosahující výkonu 180 koní a kroutícího momentu 250 N.m. Fabia RS se s ním dokáže rozjet na 224 km/h (kombi na 226 km/h), zrychlení na stovku zvládají obě verze za 7,6 sekundy. V budoucnu se možná objeví i varianta poháněná naftou (2,0 TDI CR 142 koní).V poměrně rozsáhlé základní výbavě naleznete sedmistupňovou převodovku DSG, tříramenný sportovní volant s řazením pádly, sportovní sedadla v designu RS, všechna okna v elektrice, klimatizaci Climatronic, rádio Swing, tempomat, denní a poziční LED světlomety, sedmnáctipalcové elektrony Gigaro. Nechybí přitvrzený podvozek, systémy ESP, ABS, ASR a funkce XDS (v zatáčce přibrzdí vnitřní kolo). Střecha, zadní spoiler a kola budou dle barvy karoserie k mání ve třech odstínech - černé, bílé a stříbrné.Škodovka uvádí pro model RS kombinovanou spotřebu 6,4 l/100km. Na trh tedy přichází konkurence především pro koncernové sportovní kompakty VW Polo GTI a Seat Ibiza Cupra. Výhoda Fabie RS bude spočívat ve variantě Combi, tu konkurence nenabízí. Pokud se vám nová „eresa“ zalíbila pak si ji nyní můžete zajít objednat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.