Ford Focus RS500: nejsilnější RS v limitované edici

Jan Ševčík, 29. března 2010, 17:12 Google+

Automobilka Ford anoncovala představení Focusu RS500 na středu, ale již dnes pustila do světa první informace. Potvrdil se předpoklad, že číslovka 500 v jeho názvu znamená omezenou pětisetkusovou sérii.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Focus RS500

Focus RS500 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Hlavní změnou oproti „základnímu“ modelu RS je zvýšení výkonu přeplňovaného řadového pětiválce 2,5 litru z 305 na 350 koní, kroutící moment povyskočil z 410 na 460 N.m. Toho bylo dosaženo použitím většího intercooleru, upraveného vzduchového filtru, použitím větších výfuků a překalibrováním řídící jednotky.

RS500 bude prodáván pouze v černém matovém odstínu, ten je vytvořen nanesením speciální fólie od firmy 3M na podkladový černý lak. Černý look doplňují matově černé elektrony obuté do pneumatik rozměru 235/35 R19. Za zmíněnými elektrony se ukrývají ventilované brzdové kotouče bržděné rudými třmeny s emblémem RS.

V interiéru budou instalovány rudé celokožené anatomy Recaro a štítky nesoucí výrobní číslo každého jednotlivého kusu.

Jízdní výkony RS500 jsou následující: zrychlení z nuly na stovku za 5,6 s (RS 5,9 s), maximální rychlost je úctyhodných 265 km/h (RS 263 km/h).

Série bude rozdělena pro jednotlivé lokální prodejce v následujícím klíči: 101ks Británie, 3ks Irsko, 10ks Portugalsko, 20ks Španělsko, 56ks Francie, 50ks Belgie a Lucembursko, 10ks Holandsko, 55ks Německo, 50ks Švýcarsko, 45ks Itálie, 32ks Rakousko, 5ks Česko, 10ks Polsko, 6ks Maďarsko, 12ks zbytek východní Evropy, 5ks Řecko, 10ks Finsko, 10ks Švédsko, 5ks Dánsko a 5ks Norsko.

Ve světové premiéře jej Ford ukáže na autosalonu v Lipsku 9. dubna, poslední kousky mají opustit výrobní linku v Saarlouis letos v září.

Vytisknout

Diskuze: Ford Focus RS500: nejsilnější RS v limitované edici

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Fabia GreenLine

Škoda Fabia Combi Greenline - stěhujeme za hubičku

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud