Automobilka Ford anoncovala představení Focusu RS500 na středu, ale již dnes pustila do světa první informace. Potvrdil se předpoklad, že číslovka 500 v jeho názvu znamená omezenou pětisetkusovou sérii.
Hlavní změnou oproti „základnímu“ modelu RS je zvýšení výkonu přeplňovaného řadového pětiválce 2,5 litru z 305 na 350 koní, kroutící moment povyskočil z 410 na 460 N.m. Toho bylo dosaženo použitím většího intercooleru, upraveného vzduchového filtru, použitím větších výfuků a překalibrováním řídící jednotky. RS500 bude prodáván pouze v černém matovém odstínu, ten je vytvořen nanesením speciální fólie od firmy 3M na podkladový černý lak. Černý look doplňují matově černé elektrony obuté do pneumatik rozměru 235/35 R19. Za zmíněnými elektrony se ukrývají ventilované brzdové kotouče bržděné rudými třmeny s emblémem RS.V interiéru budou instalovány rudé celokožené anatomy Recaro a štítky nesoucí výrobní číslo každého jednotlivého kusu.Jízdní výkony RS500 jsou následující: zrychlení z nuly na stovku za 5,6 s (RS 5,9 s), maximální rychlost je úctyhodných 265 km/h (RS 263 km/h).Série bude rozdělena pro jednotlivé lokální prodejce v následujícím klíči: 101ks Británie, 3ks Irsko, 10ks Portugalsko, 20ks Španělsko, 56ks Francie, 50ks Belgie a Lucembursko, 10ks Holandsko, 55ks Německo, 50ks Švýcarsko, 45ks Itálie, 32ks Rakousko, 5ks Česko, 10ks Polsko, 6ks Maďarsko, 12ks zbytek východní Evropy, 5ks Řecko, 10ks Finsko, 10ks Švédsko, 5ks Dánsko a 5ks Norsko.Ve světové premiéře jej Ford ukáže na autosalonu v Lipsku 9. dubna, poslední kousky mají opustit výrobní linku v Saarlouis letos v září.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.