Automobilka Ford anoncovala představení Focusu RS500 na středu, ale již dnes pustila do světa první informace. Potvrdil se předpoklad, že číslovka 500 v jeho názvu znamená omezenou pětisetkusovou sérii.
Hlavní změnou oproti „základnímu“ modelu RS je zvýšení výkonu přeplňovaného řadového pětiválce 2,5 litru z 305 na 350 koní, kroutící moment povyskočil z 410 na 460 N.m. Toho bylo dosaženo použitím většího intercooleru, upraveného vzduchového filtru, použitím větších výfuků a překalibrováním řídící jednotky. RS500 bude prodáván pouze v černém matovém odstínu, ten je vytvořen nanesením speciální fólie od firmy 3M na podkladový černý lak. Černý look doplňují matově černé elektrony obuté do pneumatik rozměru 235/35 R19. Za zmíněnými elektrony se ukrývají ventilované brzdové kotouče bržděné rudými třmeny s emblémem RS.V interiéru budou instalovány rudé celokožené anatomy Recaro a štítky nesoucí výrobní číslo každého jednotlivého kusu.Jízdní výkony RS500 jsou následující: zrychlení z nuly na stovku za 5,6 s (RS 5,9 s), maximální rychlost je úctyhodných 265 km/h (RS 263 km/h).Série bude rozdělena pro jednotlivé lokální prodejce v následujícím klíči: 101ks Británie, 3ks Irsko, 10ks Portugalsko, 20ks Španělsko, 56ks Francie, 50ks Belgie a Lucembursko, 10ks Holandsko, 55ks Německo, 50ks Švýcarsko, 45ks Itálie, 32ks Rakousko, 5ks Česko, 10ks Polsko, 6ks Maďarsko, 12ks zbytek východní Evropy, 5ks Řecko, 10ks Finsko, 10ks Švédsko, 5ks Dánsko a 5ks Norsko.Ve světové premiéře jej Ford ukáže na autosalonu v Lipsku 9. dubna, poslední kousky mají opustit výrobní linku v Saarlouis letos v září.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.