Oproti současnosti se malé SUV Toyoty velmi promění. Pryč s velkými světlomety, vzhled udají světlomety úzké.
Změn není na nové Toyotě příliš, ale jsou o to výraznější. Pofaceliftový model každý jednoznačně pozná pode úzkých světlometů a celkově kompletně přepracované přední masky.
Na druhou stranu, zadní partie se nezměnily téměř vůbec, novinkou je jen jejich prosvětlení LED diodami.
Na výběr bude ze tří motorových variant, z toho jeden benzín (2,0 litru, 158 koní) a dva diesely 2,2 o výkonech 150 a 180 koní. V nabídce bude pohon dvou i všech čtyř kol, přičemž čtyřkolku bude mimo šestistupňového manuálu možné vybavit i převodovkou s plynule měnitelným převodem, CVT.
Příliš se nezměnil interiér, ale facelift je správnou příležitostí k přidání několika prvků výbavy, například DVD přehrávače, nebo k vylepšení systému sklápění zadních sedadel.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.