Jen několik hodin poté, co jsme vám včera přinesli první neoficiální sadu snímků je tu Porsche Cayenne v plné parádě i s technickými detaily.
Porsche Cayenne, které jste již včera mohli vidět na neoficiálních snímcích, se konečně představilo i oficiálně. Novinka vypadá moderněji, agresivněji, ačkoliv punc kontroverznosti stále neztrácí.
Cayenne bude nabízeno s trojicí benzínových motorů odstupňovaných dle výkonu. Základ bude tvořit šestiválec 3,6 o výkonu rovných 300 koní, model S dostane osmiválec 4,8, přičemž ten nabídne výkon koní čtyř set. Vrcholem bude model Turbo, jehož maximální výkon je 500 koní. U všech motorů se podařilo snížit spotřebo u pětinu až čtvrtinu, zásluhu na tom má snížení hmotnosti oproti minulé generaci o výrazné dva metráky.
Pro spořivce jsou tu dvě úsporné verze. Tou první je již prodávaný diesel 3,0 o výkonu 240 koní. Možná zajímavější je hybrid, který je shodný s tím, který nabízí sesterský Volkswagen Touareg. Jeho výkon je 333 koní z třílitrového benzínu a 47 koní z elektromotoru.
Elektromotor je schopen auto pohánět sám v nižších rychlostech, ve vyšších (cca do 150 km/h v závislosti na podmínkách) potom je schopen udržovat sám rychlost.
V poslední době razí automobilky heslo čím více, tím lépe, přinejmenším tedy u převodovek. Cayenne proto nabídne neskutečných osm převodových stupňů. O smyslu tohoto množství můžeme směle pochybovat...
Interiér je nově vyveden ve vcelku povedeném stylu, který nastínilo Porsche Panamera. Vzhledu dominuje velký displej palubního systému, který umí zobrazovat například navigaci.
Cayenne se začne brzy prodávat, ostatně jsou na světě už i ceny. Nejlevněji bude možné tento vůz koupit v Německu v přepočtu za 1,4 milionu korun.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.