Jen několik hodin poté, co jsme vám včera přinesli první neoficiální sadu snímků je tu Porsche Cayenne v plné parádě i s technickými detaily.
Porsche Cayenne, které jste již včera mohli vidět na neoficiálních snímcích, se konečně představilo i oficiálně. Novinka vypadá moderněji, agresivněji, ačkoliv punc kontroverznosti stále neztrácí.
Cayenne bude nabízeno s trojicí benzínových motorů odstupňovaných dle výkonu. Základ bude tvořit šestiválec 3,6 o výkonu rovných 300 koní, model S dostane osmiválec 4,8, přičemž ten nabídne výkon koní čtyř set. Vrcholem bude model Turbo, jehož maximální výkon je 500 koní. U všech motorů se podařilo snížit spotřebo u pětinu až čtvrtinu, zásluhu na tom má snížení hmotnosti oproti minulé generaci o výrazné dva metráky.
Pro spořivce jsou tu dvě úsporné verze. Tou první je již prodávaný diesel 3,0 o výkonu 240 koní. Možná zajímavější je hybrid, který je shodný s tím, který nabízí sesterský Volkswagen Touareg. Jeho výkon je 333 koní z třílitrového benzínu a 47 koní z elektromotoru.
Elektromotor je schopen auto pohánět sám v nižších rychlostech, ve vyšších (cca do 150 km/h v závislosti na podmínkách) potom je schopen udržovat sám rychlost.
V poslední době razí automobilky heslo čím více, tím lépe, přinejmenším tedy u převodovek. Cayenne proto nabídne neskutečných osm převodových stupňů. O smyslu tohoto množství můžeme směle pochybovat...
Interiér je nově vyveden ve vcelku povedeném stylu, který nastínilo Porsche Panamera. Vzhledu dominuje velký displej palubního systému, který umí zobrazovat například navigaci.
Cayenne se začne brzy prodávat, ostatně jsou na světě už i ceny. Nejlevněji bude možné tento vůz koupit v Německu v přepočtu za 1,4 milionu korun.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?