Jen několik hodin poté, co jsme vám včera přinesli první neoficiální sadu snímků je tu Porsche Cayenne v plné parádě i s technickými detaily.
Porsche Cayenne, které jste již včera mohli vidět na neoficiálních snímcích, se konečně představilo i oficiálně. Novinka vypadá moderněji, agresivněji, ačkoliv punc kontroverznosti stále neztrácí.
Cayenne bude nabízeno s trojicí benzínových motorů odstupňovaných dle výkonu. Základ bude tvořit šestiválec 3,6 o výkonu rovných 300 koní, model S dostane osmiválec 4,8, přičemž ten nabídne výkon koní čtyř set. Vrcholem bude model Turbo, jehož maximální výkon je 500 koní. U všech motorů se podařilo snížit spotřebo u pětinu až čtvrtinu, zásluhu na tom má snížení hmotnosti oproti minulé generaci o výrazné dva metráky.
Pro spořivce jsou tu dvě úsporné verze. Tou první je již prodávaný diesel 3,0 o výkonu 240 koní. Možná zajímavější je hybrid, který je shodný s tím, který nabízí sesterský Volkswagen Touareg. Jeho výkon je 333 koní z třílitrového benzínu a 47 koní z elektromotoru.
Elektromotor je schopen auto pohánět sám v nižších rychlostech, ve vyšších (cca do 150 km/h v závislosti na podmínkách) potom je schopen udržovat sám rychlost.
V poslední době razí automobilky heslo čím více, tím lépe, přinejmenším tedy u převodovek. Cayenne proto nabídne neskutečných osm převodových stupňů. O smyslu tohoto množství můžeme směle pochybovat...
Interiér je nově vyveden ve vcelku povedeném stylu, který nastínilo Porsche Panamera. Vzhledu dominuje velký displej palubního systému, který umí zobrazovat například navigaci.
Cayenne se začne brzy prodávat, ostatně jsou na světě už i ceny. Nejlevněji bude možné tento vůz koupit v Německu v přepočtu za 1,4 milionu korun.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?