Pouhý jeden den po premiéře Pola GTI přichází Volkswagen s další novinkou. Jde o další variaci na téma Polo tentokrát v outdoorovém provedení. Oplastované CrossPolo se naživo ukáže v Ženevě.
Po standardním Polu, Polu BlueMotion a Polu GTI jde o čtvrtou verzi, která tak zkompletuje celou modelovou řadu. CrossPolo se vyznačuje bohatým oplastováním zahrnujícím exponovaná místa na předním i zadním nárazníku, lemech podběhů nebo na prazích a spodních partiích dveří. Nechybí ani střešní lyžiny či speciální 17 palcová kola s pneumatikami 215/40.Změny v interiéru jsou naproti tomu minimální. Za zmínku stojí snad jen barva čalounění, kterou budou moci zákazníci vybírat z několika speciálních odstínů ve vztahu k barvě karoserie. K dispozici tak bude třeba „Hot Orange“ nebo „Latte Macchiato“. Jinak zůstává vše jako u normálního Pola.Motorou paletu budou tvořit tři zážehové a tři vznětové motory. Prvně jmenované zastoupí 1.2 51 kW (70 k), 1.4 63 kW (85 k) a 1.2 TSI 77 kW (105 k). Dieselové agregáty bude reprezentovat moderní šestnáctistovka common rail ve třech výkonových verzích 55 kW (75 k, 66 kW (90 k) a 77 kW (105 k). Jednotky 1.4 a 1.2 TSI bude navíc možné objednat s dvouspojkovou převodovkou DSG. O pohonu všech kol oficiální materiály mlčí. Zřejmě tak půjde pouze o stylovou záležitost jakou je třeba Fabia Scout. K prvním zákazníkům by se mělo CrossPolo dostat na konci května.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?