Pouhý jeden den po premiéře Pola GTI přichází Volkswagen s další novinkou. Jde o další variaci na téma Polo tentokrát v outdoorovém provedení. Oplastované CrossPolo se naživo ukáže v Ženevě.
Po standardním Polu, Polu BlueMotion a Polu GTI jde o čtvrtou verzi, která tak zkompletuje celou modelovou řadu. CrossPolo se vyznačuje bohatým oplastováním zahrnujícím exponovaná místa na předním i zadním nárazníku, lemech podběhů nebo na prazích a spodních partiích dveří. Nechybí ani střešní lyžiny či speciální 17 palcová kola s pneumatikami 215/40.Změny v interiéru jsou naproti tomu minimální. Za zmínku stojí snad jen barva čalounění, kterou budou moci zákazníci vybírat z několika speciálních odstínů ve vztahu k barvě karoserie. K dispozici tak bude třeba „Hot Orange“ nebo „Latte Macchiato“. Jinak zůstává vše jako u normálního Pola.Motorou paletu budou tvořit tři zážehové a tři vznětové motory. Prvně jmenované zastoupí 1.2 51 kW (70 k), 1.4 63 kW (85 k) a 1.2 TSI 77 kW (105 k). Dieselové agregáty bude reprezentovat moderní šestnáctistovka common rail ve třech výkonových verzích 55 kW (75 k, 66 kW (90 k) a 77 kW (105 k). Jednotky 1.4 a 1.2 TSI bude navíc možné objednat s dvouspojkovou převodovkou DSG. O pohonu všech kol oficiální materiály mlčí. Zřejmě tak půjde pouze o stylovou záležitost jakou je třeba Fabia Scout. K prvním zákazníkům by se mělo CrossPolo dostat na konci května.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.