Pouhý jeden den po premiéře Pola GTI přichází Volkswagen s další novinkou. Jde o další variaci na téma Polo tentokrát v outdoorovém provedení. Oplastované CrossPolo se naživo ukáže v Ženevě.
Po standardním Polu, Polu BlueMotion a Polu GTI jde o čtvrtou verzi, která tak zkompletuje celou modelovou řadu. CrossPolo se vyznačuje bohatým oplastováním zahrnujícím exponovaná místa na předním i zadním nárazníku, lemech podběhů nebo na prazích a spodních partiích dveří. Nechybí ani střešní lyžiny či speciální 17 palcová kola s pneumatikami 215/40.Změny v interiéru jsou naproti tomu minimální. Za zmínku stojí snad jen barva čalounění, kterou budou moci zákazníci vybírat z několika speciálních odstínů ve vztahu k barvě karoserie. K dispozici tak bude třeba „Hot Orange“ nebo „Latte Macchiato“. Jinak zůstává vše jako u normálního Pola.Motorou paletu budou tvořit tři zážehové a tři vznětové motory. Prvně jmenované zastoupí 1.2 51 kW (70 k), 1.4 63 kW (85 k) a 1.2 TSI 77 kW (105 k). Dieselové agregáty bude reprezentovat moderní šestnáctistovka common rail ve třech výkonových verzích 55 kW (75 k, 66 kW (90 k) a 77 kW (105 k). Jednotky 1.4 a 1.2 TSI bude navíc možné objednat s dvouspojkovou převodovkou DSG. O pohonu všech kol oficiální materiály mlčí. Zřejmě tak půjde pouze o stylovou záležitost jakou je třeba Fabia Scout. K prvním zákazníkům by se mělo CrossPolo dostat na konci května.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.