BMW představilo lehčí facelift pro model X5. Svalnaté SUV dostane především výhradně přeplňované motory.
Bavorská automobilka BMW se rozhodla v případě modelu X5 inovovat jen zevnitř. Připravdte se proto, že své miláčky před a po faceliftu i v garáži jen těžko rozeznáte.
Důležitější je to uvnitř. U BMW vyházeli z nabídky všechny zbytky atmosferických motorů a i ty nahradili přeplňovanými. Třílitrový benzín tak už není atmosferický, ale přeplňovaný, díky čemuž je jeho výkon 307 koní. Zrychlení z klidu na stovku trvá jen 6,8 sekundy.
Bouři nepřečkal ani atmosferický osmiválec 4,8, který se musí smířit s tím, že jeho náhrada má jen 4,4 litru, zato dopovaných turbem. Výkon je tak 407 koní. V nabídce jsou ještě dva diesely, oba mají objem tři litry, jeden má výkon 307 a druhý 246 koní a je tak faktickým základem nabídky. Všechno motory přivádí svůj výkon na automatickou převodovku s osmi stupni.
Něco málo se událo i v nabídce příplatkové výbavy. BMW nově nabízí například systém proti opuštění jízdního pruhu, vyhřívaný volant a ventilovaná přední sedadla.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?