BMW představilo lehčí facelift pro model X5. Svalnaté SUV dostane především výhradně přeplňované motory.
Bavorská automobilka BMW se rozhodla v případě modelu X5 inovovat jen zevnitř. Připravdte se proto, že své miláčky před a po faceliftu i v garáži jen těžko rozeznáte.
Důležitější je to uvnitř. U BMW vyházeli z nabídky všechny zbytky atmosferických motorů a i ty nahradili přeplňovanými. Třílitrový benzín tak už není atmosferický, ale přeplňovaný, díky čemuž je jeho výkon 307 koní. Zrychlení z klidu na stovku trvá jen 6,8 sekundy.
Bouři nepřečkal ani atmosferický osmiválec 4,8, který se musí smířit s tím, že jeho náhrada má jen 4,4 litru, zato dopovaných turbem. Výkon je tak 407 koní. V nabídce jsou ještě dva diesely, oba mají objem tři litry, jeden má výkon 307 a druhý 246 koní a je tak faktickým základem nabídky. Všechno motory přivádí svůj výkon na automatickou převodovku s osmi stupni.
Něco málo se událo i v nabídce příplatkové výbavy. BMW nově nabízí například systém proti opuštění jízdního pruhu, vyhřívaný volant a ventilovaná přední sedadla.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.