Švýcarský importér připravil speciální edici Focusu RS, nesoucí označení WRC Edition. Vznikne pouze padesát kusů.
Model vzniknul na počest 40.výročí sportovní divize RS, tehdy v roce 1970 vznikl model Escort RS1600. Ten byl také navržen za přispění švýcarských fanoušků. Na návrh designu WRC Edition byla švýcarským zastoupením Fordu vypsána soutěž, z té vyšel výsledný vzhled.Vůz prošel pouze změnou vzhledu, technické komponenty jsou totožné se sériovou verzí. Dosahuje tedy stále výkonu 305 koňských sil a rozjede se maximálně na 263 km/h.Jako podklad bojového černozeleného zbarvení posloužil lak „Frozen White“, celek byl opticky dotvořen nádhernými devatenáctipalcovými elektrony O.Z.Racing Superturismo GT.Kokpit je ozvláštněn plaketkami s podpisy Mikko Hirvonena a Jarmo Lehtinena.Cena je stanovena na 37.950 Euro, sériovou verzi přitom pořídíte za 35.900 Euro.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?