Švýcarský importér připravil speciální edici Focusu RS, nesoucí označení WRC Edition. Vznikne pouze padesát kusů.
Model vzniknul na počest 40.výročí sportovní divize RS, tehdy v roce 1970 vznikl model Escort RS1600. Ten byl také navržen za přispění švýcarských fanoušků. Na návrh designu WRC Edition byla švýcarským zastoupením Fordu vypsána soutěž, z té vyšel výsledný vzhled.Vůz prošel pouze změnou vzhledu, technické komponenty jsou totožné se sériovou verzí. Dosahuje tedy stále výkonu 305 koňských sil a rozjede se maximálně na 263 km/h.Jako podklad bojového černozeleného zbarvení posloužil lak „Frozen White“, celek byl opticky dotvořen nádhernými devatenáctipalcovými elektrony O.Z.Racing Superturismo GT.Kokpit je ozvláštněn plaketkami s podpisy Mikko Hirvonena a Jarmo Lehtinena.Cena je stanovena na 37.950 Euro, sériovou verzi přitom pořídíte za 35.900 Euro.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.