Technici ve Wolfsburgu se pochlapili a přivádějí na svět náhradu za Golf R32. Na první pohled nadšence zklame, že šestiválec nahradí o dva válce menší jednotka, ale zdání může leckdy klamat…
Vlajková loď řady Golf přijíždí opět s pohonem všech kol, využívá šestistupňový manuál nebo převodovky Direct Shift Gearbox (známější též jako DSG). Slavného předchůdce R32 nový Golf R připomíná hlavně dvěma chromovými koncovkami výfuku a výrazným optickým paketem. Co se skrývá pod kapotou?Najdete tam na první pohled staré známé 2,0 TSI. Ovšem zde použitá verze dokonce překonává variantu montovanou do Audi S3 (195kW). Jde o verzi interně značenou jako EA113 poskytující solidní hodnotu výkonu 199kW (270 koní). To při objemu jednotky 1983 cm3 znamená litrový výkon 100,3 kW. Oproti svým „slabším“ sourozencům byly zesíleny ojnice a vyztužen blok motoru. Úpravami prošlo i turbodmychadlo, byl zvýšen plnící tlak na 1,2 baru. Technici logicky usoudili, že takovou porci výkonu a kroutící moment 350 N.m nelze poslat pouze na „předek“. Proto Golf R využívá pohonu všech kol a na přání převodného ústrojí DSG. Byla zde uplatněna poslední evoluce systému 4Motion. Přenos kroutícího momentu na obě nápravy je přerozdělován hydraulickým systémem. Na rozdíl od předchozích verzí dokáže poskytnout zadní nápravě téměř 100%. Něco k podvozkuAuto bylo snížením přilepeno k zemi o celých 25 mm, pružiny a tlumiče dostaly tvrdší charakteristiku. Navíc řidič může využít systém dynamického řízení podvozku DCC. Ten nabízí tři volitené charakteristiky - Sport, Normal a Comfort. Změnám neušla ani brzdová soustava. „Erko“ krotí na všech kolech ventilované kotouče, vpředu průměru 345 mm a vzadu 310 mm. Bude možno nastavit citlivost systému ESP. Zákazník si může volit ze dvou rozměrů pneumatik – 225/40 R18 nebo 235/35 R19. Jsou nabízeny elektrony designu Talladega v odstínech „Sterling Silver“ a „Glossy Black“.Vnější změnySamozřejmě nemůže chybět optický paket z velkými otvory nasávání k motoru a k brzdám. V předním nárazníku jsou dle posledních trendů implantovány LED diody denního svícení. Vpředu jsou bixenonové světlomety se systémem natáčení do zatáček, vzadu jsou použity koncové svítilny v pozměněnném designu. Výjimečnost dále zvýrazňují loga „R“.Co nového uvnitř?Anatomická sedadla jsou vyhotovena v šedočerném designu Kyalami. Na čalounění a volantu jsou použita loga „R“. Přístroje jsou nasvíceny modře, rychloměr je přecejchován do 300 km/h. Pedály jsou z nerezu, řadička je taktéž vylepšena použitím kovových kovu. Standardní výbavou je automatický Climatronic a audioaparatura RCD 300 (4 x 20 W).Výkonnostní parametrySprint z 0 na 100 km/h Golf R dosahuje za 5,1s, výrobce udává kombinovanou spotřebu 8,5 litru na 100 km, emise CO2 činí 195 g /km. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Takže Volkswagen dosáhl oproti předchůdci, modelu R32 zachování maximální rychlosti, lepšího zrychlení a to vše při nižší spotřebě paliva a nižších emisích CO2.
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.