Technici ve Wolfsburgu se pochlapili a přivádějí na svět náhradu za Golf R32. Na první pohled nadšence zklame, že šestiválec nahradí o dva válce menší jednotka, ale zdání může leckdy klamat…
Vlajková loď řady Golf přijíždí opět s pohonem všech kol, využívá šestistupňový manuál nebo převodovky Direct Shift Gearbox (známější též jako DSG). Slavného předchůdce R32 nový Golf R připomíná hlavně dvěma chromovými koncovkami výfuku a výrazným optickým paketem. Co se skrývá pod kapotou?Najdete tam na první pohled staré známé 2,0 TSI. Ovšem zde použitá verze dokonce překonává variantu montovanou do Audi S3 (195kW). Jde o verzi interně značenou jako EA113 poskytující solidní hodnotu výkonu 199kW (270 koní). To při objemu jednotky 1983 cm3 znamená litrový výkon 100,3 kW. Oproti svým „slabším“ sourozencům byly zesíleny ojnice a vyztužen blok motoru. Úpravami prošlo i turbodmychadlo, byl zvýšen plnící tlak na 1,2 baru. Technici logicky usoudili, že takovou porci výkonu a kroutící moment 350 N.m nelze poslat pouze na „předek“. Proto Golf R využívá pohonu všech kol a na přání převodného ústrojí DSG. Byla zde uplatněna poslední evoluce systému 4Motion. Přenos kroutícího momentu na obě nápravy je přerozdělován hydraulickým systémem. Na rozdíl od předchozích verzí dokáže poskytnout zadní nápravě téměř 100%. Něco k podvozkuAuto bylo snížením přilepeno k zemi o celých 25 mm, pružiny a tlumiče dostaly tvrdší charakteristiku. Navíc řidič může využít systém dynamického řízení podvozku DCC. Ten nabízí tři volitené charakteristiky - Sport, Normal a Comfort. Změnám neušla ani brzdová soustava. „Erko“ krotí na všech kolech ventilované kotouče, vpředu průměru 345 mm a vzadu 310 mm. Bude možno nastavit citlivost systému ESP. Zákazník si může volit ze dvou rozměrů pneumatik – 225/40 R18 nebo 235/35 R19. Jsou nabízeny elektrony designu Talladega v odstínech „Sterling Silver“ a „Glossy Black“.Vnější změnySamozřejmě nemůže chybět optický paket z velkými otvory nasávání k motoru a k brzdám. V předním nárazníku jsou dle posledních trendů implantovány LED diody denního svícení. Vpředu jsou bixenonové světlomety se systémem natáčení do zatáček, vzadu jsou použity koncové svítilny v pozměněnném designu. Výjimečnost dále zvýrazňují loga „R“.Co nového uvnitř?Anatomická sedadla jsou vyhotovena v šedočerném designu Kyalami. Na čalounění a volantu jsou použita loga „R“. Přístroje jsou nasvíceny modře, rychloměr je přecejchován do 300 km/h. Pedály jsou z nerezu, řadička je taktéž vylepšena použitím kovových kovu. Standardní výbavou je automatický Climatronic a audioaparatura RCD 300 (4 x 20 W).Výkonnostní parametrySprint z 0 na 100 km/h Golf R dosahuje za 5,1s, výrobce udává kombinovanou spotřebu 8,5 litru na 100 km, emise CO2 činí 195 g /km. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Takže Volkswagen dosáhl oproti předchůdci, modelu R32 zachování maximální rychlosti, lepšího zrychlení a to vše při nižší spotřebě paliva a nižších emisích CO2.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.