BMW včera večer konečně odhalilo svůj velký sedan třídy 5. Nástupce populárního vozu je nadmíru zajímavý,
Německá automobilka se v nové generaci rozhodla zmírnit kontroverzní a dynamické linie předchozího sedanu a připravilo opět o kousek solidnější design.
Novinka je veskrze očekávatelná a nepřináší v designu interiéru ani exteriéru žádné významné inovace. To se týká vzhledu, který nejlépe posoudíte sami z přiložených fotek, jak na tom ale je technika?
S rozvorem jen tři centimetry pod tří metry nemá novinka problém s konkurencí ani s prostorem, například oproti úhlavnímu konkurentu Mercedesu Benz E je tato veličina o 10 cm větší. Podvozek pochází z největší třídy sedm, a je možné ho vybavit pohonem všech kol.
Novinka dlouhá 4,9 metru bude mít k dispozici čtveřici benzínových motorů, třílitry o 204 a 258 koních, přeplňované agregáty 3,0 a 4,4 litru o výkonech 306 a 407, a diesely 2,0 (184 koní), 3,0 (204 koní) a druhý třílitr s výkonem navýšeným na 245 koní. Vrcholem nabídky se samozřejmě stane model M5 s výkonem přes 500 koní.
Technicky v autě najdeme všechny možné vychytávky dnešního světa. Na čelní sklo je možné promítat důležité informace, multimediální systémy umí na dvojici displejů na předních sedadlech promítat filmy, vše ozvučí různé audiosystémy....
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?