BMW včera večer konečně odhalilo svůj velký sedan třídy 5. Nástupce populárního vozu je nadmíru zajímavý,
Německá automobilka se v nové generaci rozhodla zmírnit kontroverzní a dynamické linie předchozího sedanu a připravilo opět o kousek solidnější design.
Novinka je veskrze očekávatelná a nepřináší v designu interiéru ani exteriéru žádné významné inovace. To se týká vzhledu, který nejlépe posoudíte sami z přiložených fotek, jak na tom ale je technika?
S rozvorem jen tři centimetry pod tří metry nemá novinka problém s konkurencí ani s prostorem, například oproti úhlavnímu konkurentu Mercedesu Benz E je tato veličina o 10 cm větší. Podvozek pochází z největší třídy sedm, a je možné ho vybavit pohonem všech kol.
Novinka dlouhá 4,9 metru bude mít k dispozici čtveřici benzínových motorů, třílitry o 204 a 258 koních, přeplňované agregáty 3,0 a 4,4 litru o výkonech 306 a 407, a diesely 2,0 (184 koní), 3,0 (204 koní) a druhý třílitr s výkonem navýšeným na 245 koní. Vrcholem nabídky se samozřejmě stane model M5 s výkonem přes 500 koní.
Technicky v autě najdeme všechny možné vychytávky dnešního světa. Na čelní sklo je možné promítat důležité informace, multimediální systémy umí na dvojici displejů na předních sedadlech promítat filmy, vše ozvučí různé audiosystémy....
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.