Svezli jsme se: Nové Subaru Legacy kombi 2.0D + české ceny

ar7, 9. října 2009, 08:08 Google+

Model Legacy slaví letos už dvacáté narozeniny a jak jinak tyto kulatiny oslavit, než příchodem zbrusu nové generace. Její předzvěst byla v podobě konceptu představena už počátkem roku v Detroitu a nyní, po tři čtvrtě roce, přichází sériové Legacy páté generace na český trh.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Legacy

Legacy | foto: www.autoroad.cz / Jan Zýka

Sdílejte článek

Pro krátkou projížďku padla naše volba na kombík s naftovým boxerem pod kapotou, který u nás bude zřejmě tvořit většinu prodejů. Nové Legacy je oproti předchozímu větší ve všech rozměrech. Délka kombi narostla o 4,5 cm na celkových 4775 mm a samotný rozvor o 7,5 cm na 2745 mm. O rovných 5 cm se zvětšil vůz do šířky, o 6 cm do výšky. A to nejsou žádné milimetrové hodnoty, které většina automobilek uvádí jako hesla „nové a větší“. Auto vypadá už na první pohled mohutněji a zavalitěji, přesto si ponechává typický sportovní střih a agresivitu sobě vlastní.

Růstové hormony jsou patrné i v interiéru. Za volantem ba ani na zadních sedadlech necítí klaustrofobii ani nadprůměrně vysoký novinář, což se o minulém Legacy říct rozhodně nedalo. Místa je skutečně dostatek ve všech směrech, dokonce i v oblasti ramen a nad hlavou. Díky vybrání opěradel předních sedaček si na nepohodlí nebudou stěžovat ani cestující vzadu. Volant má široké možnosti výškového i podélného nastavení, ruční brzda je nově elektronická a její tlačítko najdeme na palubní desce vlevo vedle do ruky skvěle padnoucího volantu. Plasty v interiéru jsou sice stále japonsky tvrdé, ale působí o půl třídy hodnotněji než třeba v Impreze či Foresteru. Rovněž jejich slícování se nám na první pohled zdálo kvalitnější.

Po otočení klíčkem se dvoulitrový boxer ozve klasickým naftovým zaklapáním, které však po chvilce zmizí a vy přestanete věřit, že máte pod kapotou diesel. Motor je nesmírně kultivovaný a (i díky novému umístění na pomocném rámu) je oprostěn jakýchkoliv vibrací či nepříjemného hluku. A to ani pod zátěží, kdy většina rádoby příjemných nafťáků kapituluje a svůj původ dá hlasitě najevo. Boxer se začíná sbírat kolem 1800 otáček, solidně a přitom plynule zatáhne zhruba o dvě stovky výš. Kdo čeká kopanec á la TDI PD, odejde s nepořízenou. Třebaže maximum výkonu 110 kW (150 k) leží na hranici 3600 otáček, motor se s radostí nechá vytočit ještě o 1000 otáček výš, kde zasáhne ostříží oko elektronického omezovače.

Řízení je dle tradic Subaru přesné, na poměry třídy relativně zábavné a spolu se stálým pohonem všech kol Symmetrical AWD tvoří už léta nerozlučnou dvojici jako stvořenou pro řidiče s velkým Ř. Skvělé jízdní vlastnosti podtrhuje komplikovaná zadní náprava s dvojitými lichoběžníky doplněná vpředu klasikou McPherson. Řazení manuální šestistupňové převodovky jde subjektivně hladčeji než v případě již zmíněné Imprezy. Díky tenkým A sloupkům zpříjemnňuje jízdu solidní výhled, stejně jako rozměrná vnější zpětná zrcátka či ovládání audiosystému nebo telefonu přímo z volantu.

Subaru Legacy kombi 2.0D Active stojí na českém trhu 855 tisíc korun, což není málo. Na rozdíl od předchozí generace ale může nové Legacy bojovat proti soupeřům i jinými zbraněmi než jen kvalitními jízdními vlastnostmi. Například prostornost interiéru snese srovnání i s etalony třídy. A rázem už cena začíná dávat smysl. Protože je několik desítek kilometrů na závěrečné soudy příliš málo, nelenili jsme a nyní vyjednáváme klasický týdenní redakční test.

Prodej Subaru Legacy startuje na českém trhu v těchto dnech. Standardní výbavu všech vozů tvoří mimo jiné šestice airbagů, duální klimatizace, ovládání audia a handsfree z volantu, stabilizační systém VDC, Hill Holder či elektronická parkovací brzda. Novinkou jsou některé prvky doplňkové výbavy jako třeba automatické stěrače, elektrické ovládání sedadla řidiče v deseti směrech nebo navigační systém s couvací kamerou.

ČESKÉ CENY LEGACY KOMBI:
  Trend Active Comfort Sport
2.0i 715 000 Kč 795 000 Kč --- ---
2.0i CVT --- 855 000 Kč --- ---
2.0D --- 855 000 Kč 1 005 000 Kč 1 045 000 Kč
2.5i CVT --- 865 000 Kč 1 005 000 Kč ---
2.5 GT AT --- --- --- 1 105 000 Kč
Vytisknout

Diskuze: Svezli jsme se: Nové Subaru Legacy kombi 2.0D + české ceny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

reklama

Doporučujeme

Land Glider

Nissan ukazuje naklápěcí koncept Land Glider

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud