Model Legacy slaví letos už dvacáté narozeniny a jak jinak tyto kulatiny oslavit, než příchodem zbrusu nové generace. Její předzvěst byla v podobě konceptu představena už počátkem roku v Detroitu a nyní, po tři čtvrtě roce, přichází sériové Legacy páté generace na český trh.
Pro krátkou projížďku padla naše volba na kombík s naftovým boxerem pod kapotou, který u nás bude zřejmě tvořit většinu prodejů. Nové Legacy je oproti předchozímu větší ve všech rozměrech. Délka kombi narostla o 4,5 cm na celkových 4775 mm a samotný rozvor o 7,5 cm na 2745 mm. O rovných 5 cm se zvětšil vůz do šířky, o 6 cm do výšky. A to nejsou žádné milimetrové hodnoty, které většina automobilek uvádí jako hesla „nové a větší“. Auto vypadá už na první pohled mohutněji a zavalitěji, přesto si ponechává typický sportovní střih a agresivitu sobě vlastní.Růstové hormony jsou patrné i v interiéru. Za volantem ba ani na zadních sedadlech necítí klaustrofobii ani nadprůměrně vysoký novinář, což se o minulém Legacy říct rozhodně nedalo. Místa je skutečně dostatek ve všech směrech, dokonce i v oblasti ramen a nad hlavou. Díky vybrání opěradel předních sedaček si na nepohodlí nebudou stěžovat ani cestující vzadu. Volant má široké možnosti výškového i podélného nastavení, ruční brzda je nově elektronická a její tlačítko najdeme na palubní desce vlevo vedle do ruky skvěle padnoucího volantu. Plasty v interiéru jsou sice stále japonsky tvrdé, ale působí o půl třídy hodnotněji než třeba v Impreze či Foresteru. Rovněž jejich slícování se nám na první pohled zdálo kvalitnější.Po otočení klíčkem se dvoulitrový boxer ozve klasickým naftovým zaklapáním, které však po chvilce zmizí a vy přestanete věřit, že máte pod kapotou diesel. Motor je nesmírně kultivovaný a (i díky novému umístění na pomocném rámu) je oprostěn jakýchkoliv vibrací či nepříjemného hluku. A to ani pod zátěží, kdy většina rádoby příjemných nafťáků kapituluje a svůj původ dá hlasitě najevo. Boxer se začíná sbírat kolem 1800 otáček, solidně a přitom plynule zatáhne zhruba o dvě stovky výš. Kdo čeká kopanec á la TDI PD, odejde s nepořízenou. Třebaže maximum výkonu 110 kW (150 k) leží na hranici 3600 otáček, motor se s radostí nechá vytočit ještě o 1000 otáček výš, kde zasáhne ostříží oko elektronického omezovače.Řízení je dle tradic Subaru přesné, na poměry třídy relativně zábavné a spolu se stálým pohonem všech kol Symmetrical AWD tvoří už léta nerozlučnou dvojici jako stvořenou pro řidiče s velkým Ř. Skvělé jízdní vlastnosti podtrhuje komplikovaná zadní náprava s dvojitými lichoběžníky doplněná vpředu klasikou McPherson. Řazení manuální šestistupňové převodovky jde subjektivně hladčeji než v případě již zmíněné Imprezy. Díky tenkým A sloupkům zpříjemnňuje jízdu solidní výhled, stejně jako rozměrná vnější zpětná zrcátka či ovládání audiosystému nebo telefonu přímo z volantu.Subaru Legacy kombi 2.0D Active stojí na českém trhu 855 tisíc korun, což není málo. Na rozdíl od předchozí generace ale může nové Legacy bojovat proti soupeřům i jinými zbraněmi než jen kvalitními jízdními vlastnostmi. Například prostornost interiéru snese srovnání i s etalony třídy. A rázem už cena začíná dávat smysl. Protože je několik desítek kilometrů na závěrečné soudy příliš málo, nelenili jsme a nyní vyjednáváme klasický týdenní redakční test.Prodej Subaru Legacy startuje na českém trhu v těchto dnech. Standardní výbavu všech vozů tvoří mimo jiné šestice airbagů, duální klimatizace, ovládání audia a handsfree z volantu, stabilizační systém VDC, Hill Holder či elektronická parkovací brzda. Novinkou jsou některé prvky doplňkové výbavy jako třeba automatické stěrače, elektrické ovládání sedadla řidiče v deseti směrech nebo navigační systém s couvací kamerou.
ČESKÉ CENY LEGACY KOMBI: Trend Active Comfort Sport 2.0i 715 000 Kč 795 000 Kč --- --- 2.0i CVT --- 855 000 Kč --- --- 2.0D --- 855 000 Kč 1 005 000 Kč 1 045 000 Kč 2.5i CVT --- 865 000 Kč 1 005 000 Kč --- 2.5 GT AT --- --- --- 1 105 000 KčS bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.