Svezli jsme se: Nové Subaru Legacy kombi 2.0D + české ceny

ar7, 9. října 2009, 08:08 Google+

Model Legacy slaví letos už dvacáté narozeniny a jak jinak tyto kulatiny oslavit, než příchodem zbrusu nové generace. Její předzvěst byla v podobě konceptu představena už počátkem roku v Detroitu a nyní, po tři čtvrtě roce, přichází sériové Legacy páté generace na český trh.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Legacy

Legacy | foto: www.autoroad.cz / Jan Zýka

Sdílejte článek

Pro krátkou projížďku padla naše volba na kombík s naftovým boxerem pod kapotou, který u nás bude zřejmě tvořit většinu prodejů. Nové Legacy je oproti předchozímu větší ve všech rozměrech. Délka kombi narostla o 4,5 cm na celkových 4775 mm a samotný rozvor o 7,5 cm na 2745 mm. O rovných 5 cm se zvětšil vůz do šířky, o 6 cm do výšky. A to nejsou žádné milimetrové hodnoty, které většina automobilek uvádí jako hesla „nové a větší“. Auto vypadá už na první pohled mohutněji a zavalitěji, přesto si ponechává typický sportovní střih a agresivitu sobě vlastní.

Růstové hormony jsou patrné i v interiéru. Za volantem ba ani na zadních sedadlech necítí klaustrofobii ani nadprůměrně vysoký novinář, což se o minulém Legacy říct rozhodně nedalo. Místa je skutečně dostatek ve všech směrech, dokonce i v oblasti ramen a nad hlavou. Díky vybrání opěradel předních sedaček si na nepohodlí nebudou stěžovat ani cestující vzadu. Volant má široké možnosti výškového i podélného nastavení, ruční brzda je nově elektronická a její tlačítko najdeme na palubní desce vlevo vedle do ruky skvěle padnoucího volantu. Plasty v interiéru jsou sice stále japonsky tvrdé, ale působí o půl třídy hodnotněji než třeba v Impreze či Foresteru. Rovněž jejich slícování se nám na první pohled zdálo kvalitnější.

Po otočení klíčkem se dvoulitrový boxer ozve klasickým naftovým zaklapáním, které však po chvilce zmizí a vy přestanete věřit, že máte pod kapotou diesel. Motor je nesmírně kultivovaný a (i díky novému umístění na pomocném rámu) je oprostěn jakýchkoliv vibrací či nepříjemného hluku. A to ani pod zátěží, kdy většina rádoby příjemných nafťáků kapituluje a svůj původ dá hlasitě najevo. Boxer se začíná sbírat kolem 1800 otáček, solidně a přitom plynule zatáhne zhruba o dvě stovky výš. Kdo čeká kopanec á la TDI PD, odejde s nepořízenou. Třebaže maximum výkonu 110 kW (150 k) leží na hranici 3600 otáček, motor se s radostí nechá vytočit ještě o 1000 otáček výš, kde zasáhne ostříží oko elektronického omezovače.

Řízení je dle tradic Subaru přesné, na poměry třídy relativně zábavné a spolu se stálým pohonem všech kol Symmetrical AWD tvoří už léta nerozlučnou dvojici jako stvořenou pro řidiče s velkým Ř. Skvělé jízdní vlastnosti podtrhuje komplikovaná zadní náprava s dvojitými lichoběžníky doplněná vpředu klasikou McPherson. Řazení manuální šestistupňové převodovky jde subjektivně hladčeji než v případě již zmíněné Imprezy. Díky tenkým A sloupkům zpříjemnňuje jízdu solidní výhled, stejně jako rozměrná vnější zpětná zrcátka či ovládání audiosystému nebo telefonu přímo z volantu.

Subaru Legacy kombi 2.0D Active stojí na českém trhu 855 tisíc korun, což není málo. Na rozdíl od předchozí generace ale může nové Legacy bojovat proti soupeřům i jinými zbraněmi než jen kvalitními jízdními vlastnostmi. Například prostornost interiéru snese srovnání i s etalony třídy. A rázem už cena začíná dávat smysl. Protože je několik desítek kilometrů na závěrečné soudy příliš málo, nelenili jsme a nyní vyjednáváme klasický týdenní redakční test.

Prodej Subaru Legacy startuje na českém trhu v těchto dnech. Standardní výbavu všech vozů tvoří mimo jiné šestice airbagů, duální klimatizace, ovládání audia a handsfree z volantu, stabilizační systém VDC, Hill Holder či elektronická parkovací brzda. Novinkou jsou některé prvky doplňkové výbavy jako třeba automatické stěrače, elektrické ovládání sedadla řidiče v deseti směrech nebo navigační systém s couvací kamerou.

ČESKÉ CENY LEGACY KOMBI:
  Trend Active Comfort Sport
2.0i 715 000 Kč 795 000 Kč --- ---
2.0i CVT --- 855 000 Kč --- ---
2.0D --- 855 000 Kč 1 005 000 Kč 1 045 000 Kč
2.5i CVT --- 865 000 Kč 1 005 000 Kč ---
2.5 GT AT --- --- --- 1 105 000 Kč
Vytisknout

Diskuze: Svezli jsme se: Nové Subaru Legacy kombi 2.0D + české ceny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Land Glider

Nissan ukazuje naklápěcí koncept Land Glider

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud