Model Legacy slaví letos už dvacáté narozeniny a jak jinak tyto kulatiny oslavit, než příchodem zbrusu nové generace. Její předzvěst byla v podobě konceptu představena už počátkem roku v Detroitu a nyní, po tři čtvrtě roce, přichází sériové Legacy páté generace na český trh.
Pro krátkou projížďku padla naše volba na kombík s naftovým boxerem pod kapotou, který u nás bude zřejmě tvořit většinu prodejů. Nové Legacy je oproti předchozímu větší ve všech rozměrech. Délka kombi narostla o 4,5 cm na celkových 4775 mm a samotný rozvor o 7,5 cm na 2745 mm. O rovných 5 cm se zvětšil vůz do šířky, o 6 cm do výšky. A to nejsou žádné milimetrové hodnoty, které většina automobilek uvádí jako hesla „nové a větší“. Auto vypadá už na první pohled mohutněji a zavalitěji, přesto si ponechává typický sportovní střih a agresivitu sobě vlastní.Růstové hormony jsou patrné i v interiéru. Za volantem ba ani na zadních sedadlech necítí klaustrofobii ani nadprůměrně vysoký novinář, což se o minulém Legacy říct rozhodně nedalo. Místa je skutečně dostatek ve všech směrech, dokonce i v oblasti ramen a nad hlavou. Díky vybrání opěradel předních sedaček si na nepohodlí nebudou stěžovat ani cestující vzadu. Volant má široké možnosti výškového i podélného nastavení, ruční brzda je nově elektronická a její tlačítko najdeme na palubní desce vlevo vedle do ruky skvěle padnoucího volantu. Plasty v interiéru jsou sice stále japonsky tvrdé, ale působí o půl třídy hodnotněji než třeba v Impreze či Foresteru. Rovněž jejich slícování se nám na první pohled zdálo kvalitnější.Po otočení klíčkem se dvoulitrový boxer ozve klasickým naftovým zaklapáním, které však po chvilce zmizí a vy přestanete věřit, že máte pod kapotou diesel. Motor je nesmírně kultivovaný a (i díky novému umístění na pomocném rámu) je oprostěn jakýchkoliv vibrací či nepříjemného hluku. A to ani pod zátěží, kdy většina rádoby příjemných nafťáků kapituluje a svůj původ dá hlasitě najevo. Boxer se začíná sbírat kolem 1800 otáček, solidně a přitom plynule zatáhne zhruba o dvě stovky výš. Kdo čeká kopanec á la TDI PD, odejde s nepořízenou. Třebaže maximum výkonu 110 kW (150 k) leží na hranici 3600 otáček, motor se s radostí nechá vytočit ještě o 1000 otáček výš, kde zasáhne ostříží oko elektronického omezovače.Řízení je dle tradic Subaru přesné, na poměry třídy relativně zábavné a spolu se stálým pohonem všech kol Symmetrical AWD tvoří už léta nerozlučnou dvojici jako stvořenou pro řidiče s velkým Ř. Skvělé jízdní vlastnosti podtrhuje komplikovaná zadní náprava s dvojitými lichoběžníky doplněná vpředu klasikou McPherson. Řazení manuální šestistupňové převodovky jde subjektivně hladčeji než v případě již zmíněné Imprezy. Díky tenkým A sloupkům zpříjemnňuje jízdu solidní výhled, stejně jako rozměrná vnější zpětná zrcátka či ovládání audiosystému nebo telefonu přímo z volantu.Subaru Legacy kombi 2.0D Active stojí na českém trhu 855 tisíc korun, což není málo. Na rozdíl od předchozí generace ale může nové Legacy bojovat proti soupeřům i jinými zbraněmi než jen kvalitními jízdními vlastnostmi. Například prostornost interiéru snese srovnání i s etalony třídy. A rázem už cena začíná dávat smysl. Protože je několik desítek kilometrů na závěrečné soudy příliš málo, nelenili jsme a nyní vyjednáváme klasický týdenní redakční test.Prodej Subaru Legacy startuje na českém trhu v těchto dnech. Standardní výbavu všech vozů tvoří mimo jiné šestice airbagů, duální klimatizace, ovládání audia a handsfree z volantu, stabilizační systém VDC, Hill Holder či elektronická parkovací brzda. Novinkou jsou některé prvky doplňkové výbavy jako třeba automatické stěrače, elektrické ovládání sedadla řidiče v deseti směrech nebo navigační systém s couvací kamerou.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.