Letošní Frankfurt byl do velké míry ve znamení ekologie, ekologických i zároveň ekonomických konceptů a vozů. Jedním z nich je i Ford Focus ECOnetic.
V zásadě nejde o nic převratného. Standardní Focus dostal kúru, při které se vývojářům podařilo různými řešeními snížit spotřebu a tím i emise CO2.
Pod kapotou najdeme známý dieselový čtyřválec o objemu 1,6 litru. Tento dieselový motor má výkon 109 koní a točivý moment 240 Nm. V modelu ECOnetic dosáhne na emise CO2 jen 104 g/km. Automobilka se ale pokouší emise stáhnout ještě o pět dalších gramů pod hranici jednoho sta gramů na ujetý kilometr.
Za úsporami stojí kromě obligátního systému Stop-start, nízkoodporových pneumatik a lehkých úprav aerodynamiky také systém částečné rekupurace energie. Alternátor dobíjí palubní baterii při brzdění motorem a část jinak ztracené energie tak získává zpět.
A již klasickým trikem je také změna převodů v pětistupňové převodovce.
Úsporný Focus bude k dispozici jako pětidvéřový hatchback nebo jako kombík.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?