Letošní Frankfurt byl do velké míry ve znamení ekologie, ekologických i zároveň ekonomických konceptů a vozů. Jedním z nich je i Ford Focus ECOnetic.
V zásadě nejde o nic převratného. Standardní Focus dostal kúru, při které se vývojářům podařilo různými řešeními snížit spotřebu a tím i emise CO2.
Pod kapotou najdeme známý dieselový čtyřválec o objemu 1,6 litru. Tento dieselový motor má výkon 109 koní a točivý moment 240 Nm. V modelu ECOnetic dosáhne na emise CO2 jen 104 g/km. Automobilka se ale pokouší emise stáhnout ještě o pět dalších gramů pod hranici jednoho sta gramů na ujetý kilometr.
Za úsporami stojí kromě obligátního systému Stop-start, nízkoodporových pneumatik a lehkých úprav aerodynamiky také systém částečné rekupurace energie. Alternátor dobíjí palubní baterii při brzdění motorem a část jinak ztracené energie tak získává zpět.
A již klasickým trikem je také změna převodů v pětistupňové převodovce.
Úsporný Focus bude k dispozici jako pětidvéřový hatchback nebo jako kombík.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.