Porsche nedávno představilo posílené Turbo, což je ta správná příležitost k tomu, aby silnějíší motor dostal i puristický model GT3 RS.
Zkratka RS, to v nomenklatuře Porsche znamená vždy výborný a velmi rychlý vůz.
Modely RS bývají téměř vždy odlehčené a odtučňovací kúra se nevyhnula ani GT3. čekejme proto karbonová odlehčená sedadla, zbytečná výbava je tabu. Vše došlo tak daleko, že automobilka dokonce nabízí místo standardní olověné baterie lehkou Li-Ion a výfuk může být vyroben z titanu.
Pod kapotu se nastěhoval motor o vyšší objemu, 3,8 litru je o dvě deci více než dosud. Na rozdíl od modelu Turbo nebo GT2 není GT3 přeplňovaná, její výkon je ale i tak impresivní - 450 koní.
Pro lepší chování na silnici má podvozek systém PASM, kola jsou dále od sebe, větší rozchod umožnily větší blatníky a lepivé pneumatiky jsou pro tento okruhový vůz samozřejmostí.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?