BMW se přidává k výrobcům hybridů. Oficiálně představilo své modely X6 a 7 s pohonným systémem ActiveHybrid.
Nejprve se podívejme na luxusní sedan třídy sedm. Ten dostane pod kapotu velký osmiválec 4,4 litru. Mezi něj a osmistupňovou převodovku ZF se postaví ještě malý elektromotor o výkonu 15 koní. Nový bavorák se tak zařadí mezi tzv. mild-hybridy, vozy, u kterých hraje elektromotor mnohem menší roli.
Finální výkon celé soustavy je 440 koní, oproti systému bez elektromotoru je novinka o 15 % úspornější. Zrychlení z klidu na stovku trvá 4,8 sekundy. energie jde z baterií typu Li-ion a zařízení půjde objednat ke krátké i dlouhé verzi
SUV X6 je technicky možná zajímavější. Základem je ten samý motor 4,4 V8 jako u luxusního sedanu, jenže sou k němu připojeny hned dva elektromotory. Ty mají vysoké výkony 86 a 91 koní, takže finální vrchol výkonů je 480 koní.
Zrychlení na stovku trvá jen 5,4 sekundy a podle amerických měřítek klesla spotřeba paliva o 20 %. Použity jsou baterie Ni-MH.
Oficiální představení obou vozů čekejme ve Frankfurtu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.