BMW se přidává k výrobcům hybridů. Oficiálně představilo své modely X6 a 7 s pohonným systémem ActiveHybrid.
Nejprve se podívejme na luxusní sedan třídy sedm. Ten dostane pod kapotu velký osmiválec 4,4 litru. Mezi něj a osmistupňovou převodovku ZF se postaví ještě malý elektromotor o výkonu 15 koní. Nový bavorák se tak zařadí mezi tzv. mild-hybridy, vozy, u kterých hraje elektromotor mnohem menší roli.
Finální výkon celé soustavy je 440 koní, oproti systému bez elektromotoru je novinka o 15 % úspornější. Zrychlení z klidu na stovku trvá 4,8 sekundy. energie jde z baterií typu Li-ion a zařízení půjde objednat ke krátké i dlouhé verzi
SUV X6 je technicky možná zajímavější. Základem je ten samý motor 4,4 V8 jako u luxusního sedanu, jenže sou k němu připojeny hned dva elektromotory. Ty mají vysoké výkony 86 a 91 koní, takže finální vrchol výkonů je 480 koní.
Zrychlení na stovku trvá jen 5,4 sekundy a podle amerických měřítek klesla spotřeba paliva o 20 %. Použity jsou baterie Ni-MH.
Oficiální představení obou vozů čekejme ve Frankfurtu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?