BMW se přidává k výrobcům hybridů. Oficiálně představilo své modely X6 a 7 s pohonným systémem ActiveHybrid.
Nejprve se podívejme na luxusní sedan třídy sedm. Ten dostane pod kapotu velký osmiválec 4,4 litru. Mezi něj a osmistupňovou převodovku ZF se postaví ještě malý elektromotor o výkonu 15 koní. Nový bavorák se tak zařadí mezi tzv. mild-hybridy, vozy, u kterých hraje elektromotor mnohem menší roli.
Finální výkon celé soustavy je 440 koní, oproti systému bez elektromotoru je novinka o 15 % úspornější. Zrychlení z klidu na stovku trvá 4,8 sekundy. energie jde z baterií typu Li-ion a zařízení půjde objednat ke krátké i dlouhé verzi
SUV X6 je technicky možná zajímavější. Základem je ten samý motor 4,4 V8 jako u luxusního sedanu, jenže sou k němu připojeny hned dva elektromotory. Ty mají vysoké výkony 86 a 91 koní, takže finální vrchol výkonů je 480 koní.
Zrychlení na stovku trvá jen 5,4 sekundy a podle amerických měřítek klesla spotřeba paliva o 20 %. Použity jsou baterie Ni-MH.
Oficiální představení obou vozů čekejme ve Frankfurtu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.