Nissan se chce stát nejvýznamnějším hráčem na poli elektromobilů, proto nezahálí a snaží se vyvinout opravdový vůz pro denní použití. Za základ si zvolil model Tiida.
Tiida dostala do podlahy sadu baterií a místo klasického spalovacího motoru elektromotor. Ten je vlastní konstrukce a má věru dostatečný výkon 108 koní a točivý moment 280 Nm.
Výhodou je již zmíněná zástavba baterií do podlahy. Tak není narušen prostor pro cestující ani pro zavazadla. Dojezd je přitom slušných 160 kilometrů.
Za zmínku stojí inteligentní systém monitorování energie. Ten neustále dopočítává vzdálenost, kterou je s takto nabitou baterií ještě možno ujet. Upozorní, pokud je dojezd nižší než plánovaná cesta a umí naplánovat, přirozeně v součinnosti s navigací, cestu přes nabíjecí stanici.
Časování nabíjení zase umožní naplánovat nabíjení vozu na dobu s nižší cenou elektřiny, tedy s nižším tarifem. Auto se jednoduše připojí na nabíječku, ale nabíjet se začne až ve zvolenou dobu.
A prosím pozor, tohle není žádná velká budoucnost. Sériový vůz s touto technikou se představí již druhého srpna a to v Japonsku. Prodeje začnou na začátku příštího roku. Sériový exemplář bude mít svébytný design, nebude tak jen Tiidou s vyměněným pohonem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.