Nissan se chce stát nejvýznamnějším hráčem na poli elektromobilů, proto nezahálí a snaží se vyvinout opravdový vůz pro denní použití. Za základ si zvolil model Tiida.
Tiida dostala do podlahy sadu baterií a místo klasického spalovacího motoru elektromotor. Ten je vlastní konstrukce a má věru dostatečný výkon 108 koní a točivý moment 280 Nm.
Výhodou je již zmíněná zástavba baterií do podlahy. Tak není narušen prostor pro cestující ani pro zavazadla. Dojezd je přitom slušných 160 kilometrů.
Za zmínku stojí inteligentní systém monitorování energie. Ten neustále dopočítává vzdálenost, kterou je s takto nabitou baterií ještě možno ujet. Upozorní, pokud je dojezd nižší než plánovaná cesta a umí naplánovat, přirozeně v součinnosti s navigací, cestu přes nabíjecí stanici.
Časování nabíjení zase umožní naplánovat nabíjení vozu na dobu s nižší cenou elektřiny, tedy s nižším tarifem. Auto se jednoduše připojí na nabíječku, ale nabíjet se začne až ve zvolenou dobu.
A prosím pozor, tohle není žádná velká budoucnost. Sériový vůz s touto technikou se představí již druhého srpna a to v Japonsku. Prodeje začnou na začátku příštího roku. Sériový exemplář bude mít svébytný design, nebude tak jen Tiidou s vyměněným pohonem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?