S moderní plavnou karoserií přichází nejnovější audina, model A5 Sportback, který je reakcí na zvyšující se poptávku po podobně koncipovaných sedanech.
Novinka, na kterou Audi upozorňuje už delší dobu, vychází z modelů A4 a A5. Jejím úkolem je přitáhnout k prodejcům úplně novou sortu zákazníků.
Oproti modelu A4 je proto A5 Sportback mnohem sportovněji střižená, oproti standardní A5 přebývají dvoje dveře. Automobilka sama tvrdí, že prostor v A5 Sportback je srovnatelný s prostorem v A4. Ještě aby ne, jsou z jednoho těsta.
Audi se možná trochu proti očekáváním honosí velkým kufrem, jehož objem je 480 litrů, po sklopení sedadel naroste jeho objem velmi blízko tisícovce.
Motory jsou zastoupeny tradičně skvělými koncernovými agregáty, páteř benzínové nabídky tak budou tvořit dva dvoulitry, jeden o výkonu 180 koní a točivém momentu 320 Nm, druhý má výkon 211 koní a točivý moment 350 Nm. Zatímco slabší motor bude nabízen s pohonem jediné nápravy, silnější bude disponovat pohonem všech kol Quattro.
Do všech čtyř kol pošle výkon i nejsilnější motor, totiž šestiválec 3,2 o výkonu 265 koní. Na stovku s ním sportovní skorosedan zrychlí za 6,6 sekundy a dosáhne na elektronicky omezenou maximální rychlost 250 km/h.
Základem se až časem stane čtyřválec 1,8 o výkonu 160 koní.
Bez dieselů by to nešlo, čekejme opět dvoulitry o výkonech 143 a 170 koní. Doplní je šestiválce, 2,7 TDi o výkonu 190 koní a vrcholem se stane třílitrový motor o výkonu 240 koní,
Automobilka ke svému vozu nabídne i řadu elektronických pomocníků, například ESP s funkcí, která simuluje elektronickou uzávěrku diferenciálu, nebo systém drive select, který dokáže dle nastavení měnit odezvu plynu, řízení a převodovky více do sportovna nebo do komfortna.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?