S moderní plavnou karoserií přichází nejnovější audina, model A5 Sportback, který je reakcí na zvyšující se poptávku po podobně koncipovaných sedanech.
Novinka, na kterou Audi upozorňuje už delší dobu, vychází z modelů A4 a A5. Jejím úkolem je přitáhnout k prodejcům úplně novou sortu zákazníků.
Oproti modelu A4 je proto A5 Sportback mnohem sportovněji střižená, oproti standardní A5 přebývají dvoje dveře. Automobilka sama tvrdí, že prostor v A5 Sportback je srovnatelný s prostorem v A4. Ještě aby ne, jsou z jednoho těsta.
Audi se možná trochu proti očekáváním honosí velkým kufrem, jehož objem je 480 litrů, po sklopení sedadel naroste jeho objem velmi blízko tisícovce.
Motory jsou zastoupeny tradičně skvělými koncernovými agregáty, páteř benzínové nabídky tak budou tvořit dva dvoulitry, jeden o výkonu 180 koní a točivém momentu 320 Nm, druhý má výkon 211 koní a točivý moment 350 Nm. Zatímco slabší motor bude nabízen s pohonem jediné nápravy, silnější bude disponovat pohonem všech kol Quattro.
Do všech čtyř kol pošle výkon i nejsilnější motor, totiž šestiválec 3,2 o výkonu 265 koní. Na stovku s ním sportovní skorosedan zrychlí za 6,6 sekundy a dosáhne na elektronicky omezenou maximální rychlost 250 km/h.
Základem se až časem stane čtyřválec 1,8 o výkonu 160 koní.
Bez dieselů by to nešlo, čekejme opět dvoulitry o výkonech 143 a 170 koní. Doplní je šestiválce, 2,7 TDi o výkonu 190 koní a vrcholem se stane třílitrový motor o výkonu 240 koní,
Automobilka ke svému vozu nabídne i řadu elektronických pomocníků, například ESP s funkcí, která simuluje elektronickou uzávěrku diferenciálu, nebo systém drive select, který dokáže dle nastavení měnit odezvu plynu, řízení a převodovky více do sportovna nebo do komfortna.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?