Automobilka Subaru prichádza na trh s novou verziou modelu Forester s názvom Country. Nejde však o žiadne prevratné zmeny techniky, k slovu sa dostanú niektoré vylepšené detaily.
Japonská automobilka Subaru pripravila pre Forester v spojení s naftovým agregátom typu boxer špeciálnu verziu nazvanú Country. Forester teda okrem pohodlia na dlhých cestách dokáže ponúknuť aj offroadové zážitky na nespevnených cestách, systém symetrického pohonu všetkých kolies však ostáva technicky nezmenený, rovnako je na tom aj naftový boxer 2,0 D s nezmeneným výkonom 150 konských síl.
Čo teda ponúkne Forester Country navyše oproti bežnému prevedeniu? V podstate ide o drobné doplnky, ako ochrana podvozka vpredu aj vzadu, bočné ochranné lišty, chrómovaná koncovka výfuku, ochranu nakladacej hrany v kufri a ťažné zariadenie s možnosťou ťahať až dvojtonový príves.
Ako sme už spomínali, parametre pohonnej jednotky ostávajú nezmenené, priemerná spotreba dosahuje pôvodnú hodnotu 6,3 litra na 100 km. Rovnako zachovaný ostáva aj systém pohonu 4x4. Subaru Forester Country sa bude predávať za nezmenenú cenu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.