Volvo XC60 si za své krátké působení na automobilovém trhu získalo celou řadu pozitivních ohlasů. A nejde přitom jen o revoluční City Safety. Nyní přichází Volvo se sportovním paketem označeným tradičně jako R-Design.
Vně vozu najdeme typické znaky společné všem severským vozům ze zmíněné kolekce, což v praxi znamená červenou barvu doplněnou řadou chromovaných pozlátek. Konkrétně jde o kryty vnějších zpětných zrcátek, prahové lišty, koncovky výfuku, zadní deflektor nebo třeba různé detaily na předním nárazníku. Speciální je i design pětipaprskových litých kol, která jsou standardně 18-ti a na přání dokonce 20-ti palcová!
V interiéru pak (ne)překvapí sportovnější sedadla s výraznějším bočním vedením, hliníkové pedály či speciální čalounění z hladké kůže. A zapomenout nemůžeme ani na obligátní znáčky R-Design.
Změny ale nejsou jen kosmetické. Lehce upraven byl také podvozek, který je nyní tvrdší a, jak tvrdí automobilka, bez výraznějšího vlivu na komfort. Světlá výška XC60 byla zachována, takže na dovednostech mimo zpevněné komunikace se optickým paketem nic nemění.
Pokud vás zajímá Volvo XC60 detailněji, můžete se také podívat na test vrcholné zážehové motorizace T6, kterou jsme podrobně vyzkoušeli letos na jaře.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?