Volvo XC60 si za své krátké působení na automobilovém trhu získalo celou řadu pozitivních ohlasů. A nejde přitom jen o revoluční City Safety. Nyní přichází Volvo se sportovním paketem označeným tradičně jako R-Design.
Vně vozu najdeme typické znaky společné všem severským vozům ze zmíněné kolekce, což v praxi znamená červenou barvu doplněnou řadou chromovaných pozlátek. Konkrétně jde o kryty vnějších zpětných zrcátek, prahové lišty, koncovky výfuku, zadní deflektor nebo třeba různé detaily na předním nárazníku. Speciální je i design pětipaprskových litých kol, která jsou standardně 18-ti a na přání dokonce 20-ti palcová!
V interiéru pak (ne)překvapí sportovnější sedadla s výraznějším bočním vedením, hliníkové pedály či speciální čalounění z hladké kůže. A zapomenout nemůžeme ani na obligátní znáčky R-Design.
Změny ale nejsou jen kosmetické. Lehce upraven byl také podvozek, který je nyní tvrdší a, jak tvrdí automobilka, bez výraznějšího vlivu na komfort. Světlá výška XC60 byla zachována, takže na dovednostech mimo zpevněné komunikace se optickým paketem nic nemění.
Pokud vás zajímá Volvo XC60 detailněji, můžete se také podívat na test vrcholné zážehové motorizace T6, kterou jsme podrobně vyzkoušeli letos na jaře.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.