Sportovní automobilka BMW rozšiřuje nabídku motorů pro kupé odvozené od řady 1 a to směrem dolů. Hatchbacky naopak dostávají dvojici speciálních paketů.
BMW dodávalo své kupé dosud jen s vrcholnými motorickými variantami. Nyní do nabídky přidává dvojici motorů o nižších kubaturách. Oba mají objem dvou litrů.
Motory mají označení 20 a 18d. Benzín 20 má výkon 170 koní a na stovku zrychlí za příjemných 7,8 sekundy, zatímco diesel 18d generuje 143 koní, což mu stačí ke zrychlení na kulatou stovku za devět sekund. O trochu nižší výkony vynahradí spotřebou 4,5 litru, což znamená emise CO2 jeden gram pod magickou hranicí 120 g/km.
Změny se dotknou i dvou hatchbacků, toho se třemi i toho s pěti dveřmi. Oba dostanou nové pakety Lifestyle a Sport Edition.
První zahrnuje hnědou metalízu, hnědé a černé čalounění nějaké ty chromované doplňky exteriéru a kožené v interiéru.
Zajímavější je možná ten druhý, přináší totiž aerodynamické ladění původem od divize M. Obsahuje i sportovní tlumení a větší kola, pro slabší motorizace sedmnáctky, pro silnější ještě o palec víc. Ke všemu je třeba přidat ještě stylingové prvky, jako zatmavená zadní světla, sportovní volant, řadící páka a pedály. Nesmíme opomenout ani sportovnější sedadla.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.