Sportovní automobilka BMW rozšiřuje nabídku motorů pro kupé odvozené od řady 1 a to směrem dolů. Hatchbacky naopak dostávají dvojici speciálních paketů.
BMW dodávalo své kupé dosud jen s vrcholnými motorickými variantami. Nyní do nabídky přidává dvojici motorů o nižších kubaturách. Oba mají objem dvou litrů.
Motory mají označení 20 a 18d. Benzín 20 má výkon 170 koní a na stovku zrychlí za příjemných 7,8 sekundy, zatímco diesel 18d generuje 143 koní, což mu stačí ke zrychlení na kulatou stovku za devět sekund. O trochu nižší výkony vynahradí spotřebou 4,5 litru, což znamená emise CO2 jeden gram pod magickou hranicí 120 g/km.
Změny se dotknou i dvou hatchbacků, toho se třemi i toho s pěti dveřmi. Oba dostanou nové pakety Lifestyle a Sport Edition.
První zahrnuje hnědou metalízu, hnědé a černé čalounění nějaké ty chromované doplňky exteriéru a kožené v interiéru.
Zajímavější je možná ten druhý, přináší totiž aerodynamické ladění původem od divize M. Obsahuje i sportovní tlumení a větší kola, pro slabší motorizace sedmnáctky, pro silnější ještě o palec víc. Ke všemu je třeba přidat ještě stylingové prvky, jako zatmavená zadní světla, sportovní volant, řadící páka a pedály. Nesmíme opomenout ani sportovnější sedadla.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?