Sportovní automobilka BMW rozšiřuje nabídku motorů pro kupé odvozené od řady 1 a to směrem dolů. Hatchbacky naopak dostávají dvojici speciálních paketů.
BMW dodávalo své kupé dosud jen s vrcholnými motorickými variantami. Nyní do nabídky přidává dvojici motorů o nižších kubaturách. Oba mají objem dvou litrů.
Motory mají označení 20 a 18d. Benzín 20 má výkon 170 koní a na stovku zrychlí za příjemných 7,8 sekundy, zatímco diesel 18d generuje 143 koní, což mu stačí ke zrychlení na kulatou stovku za devět sekund. O trochu nižší výkony vynahradí spotřebou 4,5 litru, což znamená emise CO2 jeden gram pod magickou hranicí 120 g/km.
Změny se dotknou i dvou hatchbacků, toho se třemi i toho s pěti dveřmi. Oba dostanou nové pakety Lifestyle a Sport Edition.
První zahrnuje hnědou metalízu, hnědé a černé čalounění nějaké ty chromované doplňky exteriéru a kožené v interiéru.
Zajímavější je možná ten druhý, přináší totiž aerodynamické ladění původem od divize M. Obsahuje i sportovní tlumení a větší kola, pro slabší motorizace sedmnáctky, pro silnější ještě o palec víc. Ke všemu je třeba přidat ještě stylingové prvky, jako zatmavená zadní světla, sportovní volant, řadící páka a pedály. Nesmíme opomenout ani sportovnější sedadla.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?