Ako sme vás už dávnejšie informovali, Bugatti chystalo otvorenú verziu svojho modelu Veyron. K názvu Veyron pridali inžinieri z Bugatti prívlastok Grand Sport a práve v dnešných dňoch zahájili sériovú výrobu. Čo by sme teda mali čakať iné oproti klasickej verzii?
To najdôležitejšie, strecha, bude v tomto prípade chýbať. Je to jasné, predsa je to kabriolet. Ale o klasický kabriolet nepôjde, strecha bude odnímateľná a bohužiaľ, v aute neprenosná. Ale nebojte sa. Ak príde búrka a vy budete mimo domova bez strechy, Bugatti na vás myslelo. Preto budete mať k dispozícii dáždnik, ktorý bude slúžiť ako primitívna náhrada strechy.
Čo sa týka motoru, tu zostane všetko po starom. O pohon sa tak postará dobre známy 1001k 16-valcový motor. Maximálna rýchlosť je pre tento model písaná na hodnotu 406km/h so zatvorenou strechou, v prípade odvážlivcov, túžiacich cítiť vietor vo vlasoch to bude hodnota „len“ 360km/h.
Pokiaľ ste sa práve rozhodli, že tohto nového tátoša musíte mať v garáži, upozorním vás na niekoľko prípadných problémov. Limitovaná séria 150 kusov je už o 30 zarezervovaných kusov menšia. Tiež samotné Bugatti si vyberá ľudí, ktorým automobil predá.
A na záver cena. Tá predstavuje hodnotu 1,4 milióna €. Ale pokiaľ sa už rozhodujete o podobnom aute, cena bude asi to najmenšie, čo vás bude trápiť.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.