Britská automobilka Morgan, která vyrábí malosériové sporťáky v silně retro designu, letos slaví sto let své existence. Na počest tohoto jubilea vypustí do světa speciální edici svého modelu Aero, SuperSports.
Na výstavě krásných a luxusních aut Villa d'Este se světu ukáže Morgan oslavující století v automobilové branži. Je pojmenován Aero SuperSport.
Jde o model s aluminiovým rámem, který je poháněn 4,8 litru velkým osmiválcem. jeho výkon bohužel nebyl zveřejněn, podobně jako výkony na silnici. Víme jen, že jeho síla je na silnici přenášena přes šestistupňovou automatickou převodovku
Karoserie bude charakteristická svoji snímatelnou, dvoudílnou střechu, kterou je možno ukrýt v zavazadlovém prostoru. Díky tomu budou mít cestující komfort hardtopu.
Morgan očekává cenu kolem 3,7 milionu korun (v přepočtu).
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.