Ferrari, máš smůlu, Lambo jdi se zahrabat, přichází další horká hlava. Tentokrát za Španělska přijel rychlostí blesku supersport jménem Tramontana. Ve verzi R nabídne neskutečných 720 koní a plno zážitků.
To nejdůležitejší je pod kapotou, tak rychle na to. Najdeme tam totiž dvanáctiválec o objemu 5,5 litru původem od Mercedesu. Jeho 550 koní byla příliš slabá káva, proto se Tramontana neštítila přidání dvou turbodmychadel a výkon poskočil na 720 koní. Pro ty co se bojí je v nabídce připravena i nepřeplňovaná vezre.
To vše dává dost výkonu k tomu, aby Tramontana R zrychlila na stovku za 3,6 sekundy a komu je to málo nechť ví, že zrychlení na 320 km/h (200 mil/h) trvá jen 10,15 sekundy. Neskutečné. O maximální rychlosti se raději nezmiňují.
Tramontana R je oproti té původní o 5 cm zkrácena tak, aby byla maximálně vylepšena aerodynamika a sezení na silnici. Rozložení hmotnosti je dokonalé, zprava doleva jde přesně o 50:50, zepředu dozadu potom 42:58. Hnaná je přirozeně zadní náprava.
O bezpečně brzdění z kosmických rychlostí se starají šestipístková brzdy Brembo, tlumiče jsou potom stavitelné.
V Tramontaně se sedí pěkně za sebou. Ještě aby ne, vždyť jde o kapotovanou formuli, navíc jen tak je možné zachovat dokonalé rozložení hmotnosti.
Cena je stanovena na 385 tisíc euro, tedy necelých 11 milionů korun. Je to daň za nízkou výrobu, jen jedno auto měsíčně.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?