Ferrari, máš smůlu, Lambo jdi se zahrabat, přichází další horká hlava. Tentokrát za Španělska přijel rychlostí blesku supersport jménem Tramontana. Ve verzi R nabídne neskutečných 720 koní a plno zážitků.
To nejdůležitejší je pod kapotou, tak rychle na to. Najdeme tam totiž dvanáctiválec o objemu 5,5 litru původem od Mercedesu. Jeho 550 koní byla příliš slabá káva, proto se Tramontana neštítila přidání dvou turbodmychadel a výkon poskočil na 720 koní. Pro ty co se bojí je v nabídce připravena i nepřeplňovaná vezre.
To vše dává dost výkonu k tomu, aby Tramontana R zrychlila na stovku za 3,6 sekundy a komu je to málo nechť ví, že zrychlení na 320 km/h (200 mil/h) trvá jen 10,15 sekundy. Neskutečné. O maximální rychlosti se raději nezmiňují.
Tramontana R je oproti té původní o 5 cm zkrácena tak, aby byla maximálně vylepšena aerodynamika a sezení na silnici. Rozložení hmotnosti je dokonalé, zprava doleva jde přesně o 50:50, zepředu dozadu potom 42:58. Hnaná je přirozeně zadní náprava.
O bezpečně brzdění z kosmických rychlostí se starají šestipístková brzdy Brembo, tlumiče jsou potom stavitelné.
V Tramontaně se sedí pěkně za sebou. Ještě aby ne, vždyť jde o kapotovanou formuli, navíc jen tak je možné zachovat dokonalé rozložení hmotnosti.
Cena je stanovena na 385 tisíc euro, tedy necelých 11 milionů korun. Je to daň za nízkou výrobu, jen jedno auto měsíčně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.