Francúzsky Renault predstavuje špeciálnu edíciu svojho modelu strednej triedy - Laguna Black Edition. Špeciálna séria laguny kombinuje športový vzhľad vrcholnej, športovo ladenej verzie GT spolu s úspornými pohonnými jednotkami.
Francúzska automobilka Renault pripravuje pre priaznivcov modelu Laguna špeciálnu sériu. Renault Laguna Black Edition zaujme kombináciou športového imidžu a úspornej prevádzky, ktorú podporuje dvojica úsporných agregátov z portfólia automobilky. Vonkajší vzhľad je pritom totožný so stylingom vrcholného športového modelu Laguna GT.
Pod kapotou dynamicky tvarovanej karosérie sa udomácni dvojica naftových agregátov, a to maloobjemový 1,5 dCi s výkonom 110 koní, a silnejší, 1,9 dCi s výkonom 130 konských síl. Samotný agregát 1,5 dCi je jeden z najúspornejších a najekologickejších motorov z ponuky Renaultu, pod kapotou Laguny Black Edition dosahuje priemernú spotrebu len 4,9 litra na 100 km. Silnejší agregát 1,9 dCi si vystačí so spotrebou rovných 6 litrov na 100 km.
Záujemcov o Lagunu bude lákať vcelku bohatá výbava, ktorá v základe obsahuje inteligentnú štartovaciu kartu, parkovacie senzory, bluetooth handsfree, bi-xenónové svetlomety a 16-palcové zliatinové disky. Exteriér zaujme športovým predným nárazníkom, zatmavenými prednými a koncovými svetlami. Okrem čiernej metalízy budú na výber ešte tri odtiene šedej farby karosérie.
Cena Renaultu Laguna Black Edition sa na domácom francúzskom trhu začína na úrovni 25 800 Eur, kombi za rovných 27 000 Eur. či sa však bude Laguna Black Edition dovážať aj k nám, zatiaľ nie je isté.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?