Francúzsky Renault predstavuje špeciálnu edíciu svojho modelu strednej triedy - Laguna Black Edition. Špeciálna séria laguny kombinuje športový vzhľad vrcholnej, športovo ladenej verzie GT spolu s úspornými pohonnými jednotkami.
Francúzska automobilka Renault pripravuje pre priaznivcov modelu Laguna špeciálnu sériu. Renault Laguna Black Edition zaujme kombináciou športového imidžu a úspornej prevádzky, ktorú podporuje dvojica úsporných agregátov z portfólia automobilky. Vonkajší vzhľad je pritom totožný so stylingom vrcholného športového modelu Laguna GT.
Pod kapotou dynamicky tvarovanej karosérie sa udomácni dvojica naftových agregátov, a to maloobjemový 1,5 dCi s výkonom 110 koní, a silnejší, 1,9 dCi s výkonom 130 konských síl. Samotný agregát 1,5 dCi je jeden z najúspornejších a najekologickejších motorov z ponuky Renaultu, pod kapotou Laguny Black Edition dosahuje priemernú spotrebu len 4,9 litra na 100 km. Silnejší agregát 1,9 dCi si vystačí so spotrebou rovných 6 litrov na 100 km.
Záujemcov o Lagunu bude lákať vcelku bohatá výbava, ktorá v základe obsahuje inteligentnú štartovaciu kartu, parkovacie senzory, bluetooth handsfree, bi-xenónové svetlomety a 16-palcové zliatinové disky. Exteriér zaujme športovým predným nárazníkom, zatmavenými prednými a koncovými svetlami. Okrem čiernej metalízy budú na výber ešte tri odtiene šedej farby karosérie.
Cena Renaultu Laguna Black Edition sa na domácom francúzskom trhu začína na úrovni 25 800 Eur, kombi za rovných 27 000 Eur. či sa však bude Laguna Black Edition dovážať aj k nám, zatiaľ nie je isté.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?