Fanúšikovia a priaznivci talianskej automobilky Alfa Romeo, majte sa na pozore! Vedenie automobilky oznámilo, že ostrá verzia GTA modelu Alfa MiTo nakoniec bude. Predstavenie Alfy Romeo GTA je naplánované na tohtoročný autosalón v Ženeve.
Talianska automobilka Alfa Romeo potvrdila, že premiéra ostrej verzie malého modelu MiTo GTA je pripravená na ženevský autosalón. Silný preplňovaný turbomotor pod kapotou v kombinácii s dokonalým dizajnom sa celkom iste postará o skvelé zážitky za volantom.
Pod kapotu MiTa GTA sa nasťahuje preplňovaný turbomotor s objemom 1,8 litra, predpokladaný výkon sa odhaduje na 240 konských síl, o výborné jazdné vlastnosti sa postará diferenciál Q2 známy z „bežných“ verzií modelu. Tieto špičkové parametre by mohli dostať hodnotu zrýchlenia z nuly na stovku na hodnotu okolo 6 sekúnd, najbližšou konkurenciou pre MiTo GTA bude zrejme Mini Cooper John Works.
Športové MiTo GTA bude od svojich bežných bratov odlíšené iným, dravým predným a zadným nárazníkom s difúzorom. Na karosérii bude použité veľké množstvo hliníkových a odľahčených materiálov, ktoré zaručia zníženie hmotnosti. Bližšie informácie automobilka zatiaľ nezverejnila, budeme si musieť počkať zrejme až do premiéry na ženevskom autosalóne.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.